En dag i taget.....

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Mamma Xaramia - 17 augusti 2011 18:55

är jag normalt inte,men ibland får jag lite såna drag.....en liten stund iallafall!


Tack alla ni som tidigare lugnade mig med att barnen nog överlevt! Typ 


Skickade 2 nervösa killar till NYA skolor idag,en till klass 8 Ärentunaskolan i Storvreta med innebandyprofil och en till IT-gymnasiet i Uppsala,el och energi .

Båda två var tvungna att åka buss+tåg/buss....stadsbuss.


Vi bor i Byhåla och de är inte alltid så kaxiga grabbarna när de kommit utanför 50-skyltarna här..... 


Eller jo då,dom är rätt duktiga faktiskt!! men ändå.... 


Nåja,jag hade ju velat följa med och hållit handen men fick inte ju ...


Nu är de båda hemma iallafall,en här och en hos sin pappa,de har överlevt,fått nya kompisar och verkar ha klarat sig utmärkt utan Mamman....tänka sig ?!


Nåja,det är väl såhär det ska vara,det kommer gå bra...*intalar och mumlar för mig själv*
de SKA bli stora,det är så det ska vara....


men liksom,det är tur jag har en 3-åring som man FÅR följa med till dagis iallafall 
fast han brukar vinka hejjå och springa in bara ......hmmm



Nu kan jag plugga i höst med bra samvete o veta att alla har det bra....phew!!

Av Mamma Xaramia - 17 augusti 2011 07:18

i Uppsala var det den här dan för exakt 14 år sen.

Kom ett skyfall ,mina syrra blev stående i en viadukt med vatten in i bilen.


Hur jag vet det ?? Jo jag födde barn exakt den kvällen 


Min andra son föddes 17 dar över tiden    och fyller 14 idag!

Grattis grattis på födelsedan idag  Isak  


Äldste sonen + kompis har precis gått till bussen,de ska till IT-gymnasiet i Uppsala,spännande och pirrigt med ny skola och att ta sig dit med buss och sånt!


Näste son ska med till ny skola idag,har börjar på Ärentunaskolan i Storvreta,innebandyprofil.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards