En dag i taget.....

Alla inlägg under juli 2011

Av Mamma Xaramia - 21 juli 2011 19:57

Andersson, C(2000).Kunskapssyn och lärande-i samhälle och arbetsliv Lund: Studentlitteratur sidor 182.


Bjerg, J(2000)Pedagogik en grundbok Stockholm : Liber sidor 53-78


Egidius, H(2003)Pedagogik för 2000-talet.Stockholm: Natur & Kultur sidor:325


Lindensjö, B & Lundgren ,U(2000).Utbildningsreformer och politisk styrning Stockholm : HLS förlag sidor :292


Svederberg, E.Svensson, L.& Kindeberg, T(2001). Pedagogik i hälsofrämjande arbete Lund : Studentlitteratur sidor :292


Tideman, T.,Rosenqvist,J.,Lansheim,B.,Ranagården,L.&Jacobsson,K(2004)Den stora utmaningen.Om att se olikhet som resurs I skolan.Malmö:Högskolan I Halmstad och Malmö Högskola sidor: 180-224


Torres,S. & Trost,J.(2000) Studieteknik Lund :Studentlitteratur sidor :90

Wernersson, I(2006) .Genusperspektiv på pedagogik. Stockholm :Högskoleverket .sidor :68

Av Mamma Xaramia - 18 juli 2011 22:11

vi sover tills vi vaknar,eller alltså,det gör vi ju alltid men men.....vi ställer inga klockor utan sover tills vi vaknar.


Idag har vi gjort typ ingenting alls...

Vi har varit ute lite,barnen har spelat innebandy och fotboll.Alfred var till kusinen en stund,sen var de här en stund och sen åkte de och badade....


jag har kokat rabarber- och jordgubbskräm ,mums !

Idag har det äntligen regnat lite,det behövdes verkligen! jag skulle vilja ha ett ordentligt åskväder nu ju,men det blev tyvärr inget...

Av Mamma Xaramia - 16 juli 2011 13:57

 Lite vemodigt,men även med en jublande känsla samtidigt,så konstaterar jag att jag lämnat ett kapitel bakom mig! Nu är det dags att skriva ett nytt.....


Som jag kämpat sista året på Komvux....för att bli behörig till Högskolan.

Vägen hit har varit spännande och utvecklande,men också jobbig och snårig......men det känns helt rätt,det finns bara en väg nu ....framåt!


Jag har sagt upp mig för några veckor sen,efter 22 år släppte jag sargen och beger mig nu ut på isen....på mycket vingliga ben och känner mig som Bambi på hal is.

Ja jag är troligen lite GaLeN   men men...det bjuder jag på! 


Jag kände att det var dags,jag har varit barnledig,tjänstledig i omgångar ,testat annat jobb,pluggat i 2 omgångar....men alltid fallit tillbaks.
Men det är ändå lite vemodigt,jag har jobbat där hela mitt vuxna liv.....


Vemodigt men modigt!!


jag har en massa annat,som jag nu vill utveckla,så Högskolan  i Gävle here I come....nu skriver vi ett nytt kapitel....    

Av Mamma Xaramia - 16 juli 2011 12:20

Igår ruggigt och småregnigt och samma sak idag,tråkigt ju!

Fast solen skymtar bakom molnen,så den kanske kommer fram mer så småningom.


Skulle ha begett oss ut i skogarna och kollat på Midnattssolsrallyt igår på morgonen /förmiddagen men somnade om istället när vi såg att det regnade 


Igår på eftermiddagen kom de stora killarna hit efter att ha varit 14 dar hos sin pappa,och idag kommer Calle hem från Kumla,så nu är det snart slut på lugnet !

Full rulle igen !! Som det ska va ju.....


Vi har överlevt även om vi nästan längtat ihjäl oss   

Av Mamma Xaramia - 14 juli 2011 19:52

då jag ju valt att läsa en sommarkurs på distans ....på halvfart.

En sån där  kurs som många säkert skulle kalla "onödig" eller så,men det anser absolut inte jag.En riktigt rolig,intressant och kul kurs!


jag älskar att läsa,främst då deckare!

Jag gillar att jämföra,hitta nya författare och att analysera!

Jag älskar ord,ord,ord....och har en liten författardröm nånstans därinne i hjärtat.


så vad kunde väl va bättre än en deckarkurs i sommar...

                            

            



 Deckaren igår och idag - Från Agatha Christie till Stieg Larsson 2011

 heter den,är på 7,5 p halvtid,distans via Luleå universitet.


Vad kan väl vara bättre än att umgås med Hercule Poirot,Sherlock Holmes,Wallander,Beck,Hamilton och Lisbeth Salander i sommar ?!  

Av Mamma Xaramia - 14 juli 2011 13:00

Högskolan i Gävle ,here I come 


Har precis fått antagningsbeskedet,jag kom in!! 


På Hälsopedagogiska programmet,3 år.

Så nu vet jag vad jag ska göra de närmaste åren....  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards