En dag i taget.....

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Mamma Xaramia - 13 juni 2009 19:58

när den stackars arma arbetande mamman äntligen kom hem ;)

Skämt åsido,jobbade 4 timmar,alldeles precis lagom.

Sambon och ungarna fixade tvätten idag och lagade tacos,hur mysigt som helst ju att komma hem efter jobbet då ju.De var upp hela ligan och handlade lite godis förut.

Tänk så "duktig" sambon är som fixar att ta hand om alla barnen själv.....hi hi!!

Eddie och jag var till Tierp och köpte lite vin på förmiddagen så nu blir det ett glas vin och "Sommarkrysset".Småkillarna sover redan, så mysigt med en stund med bara de stora......

Av Mamma Xaramia - 13 juni 2009 08:46

just för att det GÅR att uppfostra dem .Våra katter försöker jag uppfostra,det går väl sådär ha ha.

Kollade på han hundkillen Ceasar på Tv nyss,tycker han är så otrolig med alla hundar han möter och ändå är det mest "sunt förnuft" han använder och tänker som en flockledare och då fogar sig hundarna.


På många sätt liknar ju hunduppfostran och barnuppfostran varann ,men jag tror att i alldeles för många fall är inte de vuxna tillräckligt bra och tydliga ledare och då tar hunden /barnet över......

Är du dessutom "tråkig" som förälder/ledare så hittar man på allt annat istället för att göra det som förväntas av en ju,det är ju såååå mycket roligare att göra bus ;-)

Dålig uppmärksamhet(uppmärksamhet för dåliga saker) är bättre än ingen uppmärksamhet alls ju....


Nåt jag fascineras av är hur olika barn (hundar med ) beter sig med olika personer.

Ser ju detta rätt mycket på mitt jobb(Ica).....vissa barn går jättefint och handlar med exempelvis mamma medans de blir som förbytta när de ska handla med pappa.....även mina barn är ju olika med oss vuxna.

Mina barn kan va hur lugna som helst med bara sambon hemma medans det blir helt annorlunda när jag kommer hem ha ha .....Sambon tycker jag kan jobba jämt typ !!!;-)


Ett barn kan va helt omöjligt med föräldrarna medans det sköter sig exemplariskt med tex dagmamman.....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards