En dag i taget.....

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Mamma Xaramia - 2 juni 2009 20:42

på jobbet,gick riktigt bra,det mesta finns ju kvar i bakhuvudet fast det var länge sen jag jobbade nu.

Trött som sjutton i huvudet när jag kom hem.Va ju tvungen att koncentrera mig 120 %,det tar på krafterna.

Ska jobba imorgon med,kul och se att det funkar bra,både för mig på jobbet och härhemma :)

Av Mamma Xaramia - 2 juni 2009 11:08

har jag nu,fick paket från Adlibris häromdan,har beställt lite nya böcker så jag har lite att läsa i sommar,fick en bok jag köpt på Tradera idag "Änklingen" av Ray Kluun.....fick ju dessutom "Sommardöden" av Mons Kallentoft i Mors Dags present av barnen i söndags och förra veckan var jag ju med i ett sk pocket+ chokladbyte och fick 2 böcker då med,så nu har jag en massa att läsa både lata dar i solen och murriga dar i regnet.Mysigt ju !!


Läser väl i snitt 2-3 böcker i månaden.....lyssnar även på ljudböcker i mobilen,just nu på "Nattfåk" av Johan Theorin....lite läskig är den....rys!

Av Mamma Xaramia - 2 juni 2009 07:47

nej jag tror de sitter däruppe och tittar ner på oss härnere,vakar över oss...



Min starka mamma

    Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
    Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

    Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
    Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå

    Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta
    Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
    i sitt hjärta.

    Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer
    Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

    Min mamma försöker att hantera döden
    för att hålla mig kvar
    Men alla som känner henne vet att det är
    den enda möjlighet hon har.

    När jag vakar över min starka mamma…
    genom Himlens öppna dörr
    försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
    så som hon gjorde förr.

    Men jag vet att det inte hjälper,
    eller lättar bördorna hon bär,
    har du möjlighet, gör ett besök…
    och visa att du håller henne kär.

    Vad hon än säger… hur hon än mår
    Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.

    Kaye Des´Ormeaux
    Svensk översättning Helen S. Wirén

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards