En dag i taget.....

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Mamma Xaramia - 22 april 2009 18:58

exakt det man själv känner....men bättre  ordval och som hittar orden man kanske själv inte hittar just då...


Från Marcus Birros blogg:


...." Citat:Vi vadar upp till knäna i idioti och äckel. Jag har blivit luttrad av allt skitsnack som kastas efter mig.

Det är som om jag frikopplar en figur som inte är jag, som är mitt namn bara, och låter skiten rinna av.

Det är nästan alltid från ett och samma håll som skiten kommer. Jag har byggt en mur där nu. Deras stenar och slagord, deras piss och skit, stänker bara mot tegelväggen.

Jag går runt här inne och kollar så att ingen djävel släpps över bron.

Det är synd att det blivit så här.

Jag riskerar bli ensam i min borg.

Ensam är jag inte heller när jag lyfter min son i mina armar och känner hans oförställda, rena, nya glädje. Hans blick som varm lava inuti.

Jag är starkare än någonsin.

Jag viker inte ner blicken....." /slut citat


Jag ÄR den jag är och jag är stolt att jag vågar vara det,även när det blåser!!


Vad andra anser om mig bryr jag mig inte speciellt mycket om så länge det inte kommer från hjärtat,när nån inte verkligen orkar fråga och HÖRA hur det verkligen är,hur saker och ting egentligen ligger till......utan istället låtsas va oroliga för en,skriver en på näsan och "talar om " hur jag/vi mår,vad vi borde göra osv osv......vi försöker hitta ett sätt att hantera allt ,att leva vidare och i det ingår då kanske att känna efter mer än tidigare vad som är ok och vad som inte är det,säga nej till sånt man inte orkar,rensa ut i de relationer man ej vill ha........minska stress orsakad utifrån så långt det går.....och verkligen försöka lösa saker och ting,fokusera på oss själva för att må bättre.


Vem f-n bestämmer hur jag känner????!vem har rätt att tala om när jag sörjt färdigt eller att anklaga mig för att "gömma mig" bakom sorgen....vem f-n vet sånt??? bestämmer inte jag det själv i mitt liv??!Har jag liksom nån skyldighet att berätta exakt vilken sorts hjälp jag har o får o söker.....varför då liksom ??


Om jag bara bett om att få va ifred,borde det inte respekteras då ????

Åt helvete med alla "förståsigpåare" som tror dom vet bättre än mig själv hur jag mår och känner....särskilt när dom inte lyssnar när min gräns är nådd!!


Enough is enough !!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards