En dag i taget.....

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Mamma Xaramia - 8 november 2010 21:20

är det faktiskt att bara va jag o Calle hemma   

Lite....men bara lite....ganska sällan man är ensam överhuvudtaget ju.


Sååå man får se det positivt,vi får mycket tid tillsammans han och jag,och katten och hunden då med då...och tidigare var Eddie här en sväng,och häromdan både Eddie o Isak ....men så att....ja typ så.....och självklart vill jag att sambon ska bli bra så fort som möjligt så vi får hem honom....MEN så länge han bara är dålig är det bättre att han är på sjukhuset och får vård!


Vi får försöka klara oss ,vi myser med enkla lättlagade middagar,sagor i soffan,badning och tända ljus,ingen större fara faktiskt!


Känns rätt skönt faktiskt att känna känslan att man behärskar detta fullt ut! En baggis att va ensam ju.....på nästan alla sätt!

Rent ekonomiskt är det jobbigt med allt strul som varit,men det löser sig....på nåt sätt!

Rent praktiskt är det bökigt med en hund och en 2 åring OCH att plugga på annan ort,mycket som ska passas,bussar,lektioner,dagis,kisspromenader och nu denna årstiden alla dessa tjocka kläder på....och kläder av.Svett svett svett!!


Men det går.....utan större problem faktiskt,men så är jag rätt van att ha många bollar i luften,SAMTIDIGT! Ska försöka pussla in det,oh alla andra bra egenskaper i ett framtida yrke bara...de sämre egenskaperna skalar vi bort eller tonar iallafall ner.....jag menar,inte sjutton han Elvis blivit sångare om han inte kunnat sjunga.Vi är alla olika,unika på vårt eget sätt.Gäller att hitta DET och fokusera på det !!



Hundpromenaderna blir koncentrerade till dagis-lämningar och hämtningar mest då man kan göra 2 flugor på smällen samtidigt,nån kortis däremellan och en sista pinkning precis utanför på kvällen.

I morse var det riktigt kallt...minus 9 grader .

Kände mig ruggig redan igårkväll,men tog ett varmt bad,några Ipren och sov med dubbla täcken.Lite mer ruggig idag,vill inte bli sjuk.....har inte tid att bli sjuk!Inte alls, inte alls!!


Man blir det man tänker !


 


Tänker friska glada positiva tankar,om än lite trötta .....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards