En dag i taget.....

Alla inlägg under juni 2010

Av Mamma Xaramia - 24 juni 2010 08:26

dan innan midsommarafton.

Semester imorgon och sen ledigt lördag,söndag och måndag ....


Fått antagningsbesked från skolan,fått papper från csn och har pratat med jobbet om tjänstledigt  


Eftersom de ska minska timmar på min arbetsplats borde det inte va några problem att få ledigt ju?


Sambon fortfarande hängig och kallsvettas,svettas vanligt och sover....Max trött och hängig....Calle sådär,hyfsat pigg men bajjar illa som fan och äter typ INGET!


Igår på eftermiddagen var vi en sväng till syrran i huset (hon har ju flyttat nu) ,fikade lite,Calle sprang i vattenspridaren och kastade bort alla bocciabollar...


Fick(tog!) med mig några jättefina pioner hem.....


 


Av Mamma Xaramia - 23 juni 2010 11:19

Har precis släppt "Bomben" på jobbet.....


Fr o m mitten av augusti kommer jag vara tjänstledig pga studier.De kan inte gärna neka mig eftersom det ju ska dras in timmar och jag nu försvinner frivilligt....


Först ett år på Komvux,ska läsa Matte A,Svenska B,Samhällskunskap A och Engelska A,för att sen söka till Högskolan.

Fick antagningsbeskedet igår,så himlans glad   


Jag känner att jag inte orkar harva kvällar och helger längre,det är tungrott och jag känner mig bara frustrerad och irriterad och det är lång väg innan saker är som de skulle kunna va,men jag känner att jag har varken orken,viljan eller entusiasmen att fortsätta,jag söker nya vägar.....jag känner att jag måste...


 


Av Mamma Xaramia - 22 juni 2010 19:47

att nu när Calle verkat piggna till lite efter 2a svängen magsjuka så kom sambon hem idag från jobbet och nu kräks han med....kul kul...

Jag vill INTE bli sjuk liksom....så schas på sej magsjukan...

Av Mamma Xaramia - 22 juni 2010 07:29

Glömde ju tala om att denna veckan (och fler) är sambons stora son här,han sommarjobbar på sambons jobb.Igår åt vi mat,han badade lillbrorsan ,kollade Tv o sen såg vi knappt till honom.....jobbigt att gå upp halv 5 kan jag tro   


Så denna vecka har vi en trött 17-åring och en magsjuk snart 2-åring här,på fredag kommer de övriga huliganerna hem igen....härligt!


Jag har tagit semester Midsommarafton (skulle ha jobbat annars) och är sen ledig även lördag,söndag och måndag,ska bli så skönt så ....


Idag ska ringas lite samtal,skrivas lite papper,grejas lite och förbereda...städas lite med kanske ....och sova middag   


Såg en bra film igår,mycket känslor åt alla håll.

En hemsk historia.....men den lämnade mej ändå vid gott mod!



Vilken enorm styrka det finns i människor egentligen !!

Av Mamma Xaramia - 22 juni 2010 07:18

kan definieras olika....just för mig idag är det att faktiskt ha fått sovit hela natten och att ha vaknat utan spya i örat,det ni !



En sväng magsjuka igen,kul kul....not!


Calle hade ju kräkts på dagis när jag hämtade honom i fredags,sen kräktes han hela kvällen men var hyfsat pigg lördag och söndag,då jag ju jobbade (åhhh vad jag älskar att alltid jobba när resten av familjen är ledig...not!)


Sen vaknade han igår morse,kom över i vår säng ,fick välling och la en spya på min kudde....myyysigt!!

Nåja efter intensivt kräkande hela fm fick han slutligen i sig lite saft,chips och jordgubbar.....mums!


Blir hemma tisdag och onsdag då det är 48 timmars regel efter kräka på dagis som gäller,annars går det liksom bara runt.

Verkar va en himla mysko magsjuka ju,långa intervaller mellan insjuknandena....annars är man ju van ätt det är pang-boom kräka-kräka o sen att det går över lika fort men inte denna gången inte......

Av Mamma Xaramia - 19 juni 2010 15:29

veckan som varit har varit ganska intensiv.

Alla barnen lediga från skolan ,men både sambon och jag jobbar som vanligt än......räknade idag....5(6 med imorgon) arbetsdagar kvar.....så har jag semester   


Jobb o jobb,dagis,fritids,handla mat......tvätta diska städa.....vattna blommor osv osv,...typ en vanlig vecka!

En sväng magsjuka med tyvärr  


Utflykt till Stadsparken,mys med barnen,film med älsklingen,påta i jorden,läsa bok,studiebesök med Ingela på Ica i Gottsunda,hittade sköna zonerapiskor(aj aj så ont de gjorde men de gör nog nytta!)

      
           


.....ikväll grilla och äta ost och kex....mums!

Av Mamma Xaramia - 14 juni 2010 14:28

tvättat hela dan,rensat skåpen och fixat soppa,vegetarisk lasagne och en Janssons frestelse.


Blev plötsligt barnvakt till syrrans barn då hon o brorsan skulle till stan och hämta en spis.Mormor skulle varit barnvakt men var tvungen att skjutsa Gammeln(gammelmormor Britt) till akuten då hon fått en propp i benet.

Samkörning till stan funka inte heller pga olika omständigheter.

Såååå att ha ett par extra ungar här kändes rätt soft i allt detta hi hi!


Ja menar har man 4 egna barn och sen få några extra gör det sällan varken från eller till.

Just nu är det dessutom en kompis till en av killarna här med,och ALLA utom Calle o jag har stängt in sig i storkillarnas rum....liksom??


Jag räknar...en,två,tre........sju barn härhemma just nu!   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards