En dag i taget.....

Alla inlägg under juni 2010

Av Mamma Xaramia - 14 juni 2010 08:59

Första dagen på sommarlovet,alla barnen och jag LEDIGA.....och det regnar!


Nåja,vädret kan man inte göra nåt åt så ingen idé att lägga energi på att tänka för mycket på det.Vi får ta en innemys-dag istället!


Kanske baka nåt,måla lite ,bygga lego,spela spel och kolla film kanske ?.......

Calles favorit är Pingu och Drömmarnas trädgård,Stora maskiner gillar han med

 


ska planera lite kring vår uteplats med,ska utöka planteringarna lite,flytta några växter,fixa fler pallkragar att odla i och sätta upp nån form av staket.....kanske rita lite ritningar på det...


Däremellan blir det tvättstugan,massa smutsiga fotbollskläder efter helgen .....yäk!


Av Mamma Xaramia - 13 juni 2010 16:16

Igår hade Isak match,de förlorade tyvärr   


Idag har vi varit på Ip hela dan,skött kiosken då de yngre barnen haft "poolspel",de var riktigt duktiga,mötte 3 olika lag....Alfred har i fotboll verkligen hittat sin "grej",han älskar det och är skitduktig


Efter flera timmars spelande ,gissa vad han gjorde när han kom hem ?? jo sparka boll....


Men att vara förälder till flera barn och samtidigt sköta kiosken....hm....?

OCH ha en 2-åring kring benen liksom

Men det har funkat kanon,vi var ju 2 vuxna (sambon med ) och pust....det behövdes ,alla skulle ha korv och kaffe i pausen!

Tur vi har 2 duktiga äldre killar som hjälpte oss och löste av så vi kunde se nån match och de gick dessutom hem med Calle ,gav honom lunch och la honom så han sov middag *stolt*

Av Mamma Xaramia - 12 juni 2010 21:20

det började som lite stillsamt ordentligt MÅLANDE!

en sak ledde till nästa and so on.....liksom!!


Nån sa att jag borde jobba med nåt annat så jag fick mer utlopp för min kreativa sida,vem vet,personen kanske har rätt! ? ha ha ha

       


vi har sällan tråkigt i den här knäppa familjen,det är ett som är säkert !!

Av Mamma Xaramia - 11 juni 2010 08:45

ibland är det nästan äckligt......att jag faktiskt har sån tur jag har!

Jag har TUR både i spel och i kärlek  


Har ju världens underbaraste Man i mitt liv.....och ett helt gäng små män....och en gumma med då....

För 3e gången på ganska kort tid har jag dessutom vunnit 1000 kr på Postkodlotteriet.


Inga miljonvinster men så himlans glad ändå är jag!! Weeehooo




 

Av Mamma Xaramia - 11 juni 2010 07:42

möte i skolan,möte på jobbet....jobb och dagis,en sväng till stan,en sväng till Gimo.......skolavslutning!


meningen var att vi allihop skulle åka ner till sambons dotter som tar studenten idag.

Jag har fixat ledigt (skulle ha jobbat kväll)och alla killarna ville hellre följa med än att gå på sina egna avslutningar.Helt rätt,studenten tar man ju bara en gång!


Tyvärr ändrades planerna ,7-åringen magsjuk..
så han o jag blir hemma.

Sambon o de övriga grabbarna har precis åkt....i regnet!


Hoppas det är bättre väder neråt i landet och att du får en härlig dag Ida ,

Grattis till Studenten !!.

Håller tummarna att du får jobbet   


Dagen hade ju kunnat vara bättre,regn och tråkigt ute,magsjuk son och Calle som vaknade vid 4 och tyckte det var morgon... men men.....får passa på att kurera den sjuke,sova igen lite sömn och bara slappa.....nåt som ju är väldigt svårt annars med Calle  hemma....


Ska försöka städa lite med,det hinns sällan med ordentligt när det är så hektiskt som det varit sista tiden.

     

Av Mamma Xaramia - 7 juni 2010 08:22

som om dan i lördags inte va nog liksom.....dan igår fortsatte i samma anda,sanslöst!

Finner inte ord riktigt,ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta....?!


Såna dar tar verkligen musten ur en.....

Man gör sitt yttersta och känner att det ändå inte räcker,det är bara så himla uttröttande tyvärr.


Idag är det måndag,ny vecka och den inleds med LEDIG dag!

Möte i skolan om en stund,sen inga planer för dan.Ska väl röja lite härhemma.....  

Av Mamma Xaramia - 5 juni 2010 17:26

vad vill jag att det står på min gravsten? hur vill jag att folk kommer ihåg mig?


Viktiga frågor liksom,tål att tänkas på...det gäller att ta vara på varje dag !


Nej jag tänker inte dö än på ett bra tag(vad jag vet !!) men jag tycker ändå sånt här är himla kul o spännande att tänka på,lite knäpp kanske men det bjuder jag på.....


Jobb igår 7-15 och jobb idag 7-14.

Dagen idag var helt sanslös,hur mycket som helst att göra.....var kommer allt folk ifrån??


nåja,denna dan gjord....snart lite räksallad med sambon o Calle,sen slötitta på Tv....och sen jobb imorgon igen.

Jag verkligen älskar att jobba 3 av 4 helger.....not!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards