En dag i taget.....

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2009 21:34

gillar jag .......

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2009 21:21

....simply the best!!!!

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2009 19:48

Ibland liksom hejdar sig                 
tiden ett slag
och någonting alldeles
oväntat sker.
Världen förändrar sig
varje dag
men ibland blir den aldrig
densamma mer.

Alf Heniksson



    Sorg

    Låt mig få gråta – det gör så ont
    Be mig inte glömma – det vore att förneka
    Säg aldrig att tiden läker alla såren – skorpan rivs lätt upp
    Be mig inte vara stark – jag har förlorat allt.
    Hjälp mig att hitta meningen – jag finner ingen.
    Säg inte att du förstår – om du aldrig själv drabbats
    Ord är överflödiga – räck bara ut en hand

    Agneta Thorslund



Alla verkar veta hur allt ska vara.
Hur man ska känna, vad man bör klara.
Nu har det gått ett år.
Sörja man inte längre får.
Man borde tänka på allt fint man har.
Allt det andra som finns kvar.
Vad ska man göra när kroppen värker och hjärtat blöder?
Ge mig det koncept ni tror jag behöver.
Jag kan inte sopa undan och glömma.
Det som jag innerst i mitt hjärta vill gömma.
Låt mig få sörja på mitt sätt.
Tror inte att något sätt är rätt.
Varför måste jag min sorg försvara?
Kan någon det för mig förklara?

Agneta Thorslund


Det rutiga torget

Mina tankar hoppar hage
får ingen rast och ro
en ruta är för TVIVEL
en ruta är för TRO
en ruta är för GLÄDJE
en ruta är för SORG
Och alla måste vi hoppa
på detta rutiga torg

Mamma Evy


Jag önskar att jag den sista var
som ett barn för lite har.
Att det inte flera ska bli
som får känna det som vi.
Att pendla i humöret upp och ner
och ibland känna att man inte orkar mer.
Men tyvärr så är det inte så
vi blir bara fler som genom detta får gå.

Tina Lervik

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2009 19:32

troligen för alltid......både på gott och ont!


läs gärna här vad sorg gör med en människa och säg sen att det är konstigt att man är förändrad efter förlusten av ett mycket litet barn:


http://www.vsfb.se/main/page.php?10

nåt jag tror folk inte riktigt förstår är att det "går inte över"....man måste lära sig leva med det och vägen dit är enormt svår.....



Att vara människa
är att ständigt finna sig själv
på nytt
förändrad men likväl densamma
på andra sidan upplevelsen.


Att sjunka i djup
och bäras bort av stormvindar
uppgiven
viljelös…


Tro detta är slutet
ändå vakna.


Se en grön kust
se en väg att gå
resa sig på nytt
densamma
likväl annorlunda.


Inga Lindsjö

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2009 16:45

perfekt för lite skridskoåkning.....killarna verkligen jätteduktiga !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards