En dag i taget.....

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Mamma Xaramia - 20 januari 2015 20:56

Gillar ju ordspråk och andra klokskaper.Hittat flera om att fokusera på hur långt man faktiskt kommit i livet istället för att fokusera på nuvarande problem.Ligger mycket i det och det är så jag brukar försöka tänka.


Sista månaden har dock varit ett undantag,situationen vi hamnat i känns rätt jobbig,MEN nånstans har vi ändå förmågan att hitta små stunder av lycka och harmoni,stunder som vi försöker bara vara....

Just idag har jag inte så mycket att skriva om ....den började med lite halvpanik och kaos,att försöka hitta allt till Calles skridskoförmiddag vid Stordammen .Har ju liksom packat ner nästan allt som vi inte dagligen använder så det vara bara att försöka komma ihåg vart jag hade lagt termosen.Skridskor,raggsockor och hjälmen hade jag dock redan letat reda på 

 

Vi gick dit direkt hemifrån så Calle hann få på sig skridskorna och åka en pyttestund innan alla kompisarna kom.

Jätteduktiga barn som alla kämpade med åkningen,Calle var helt svettig när vi gick därifrån.Ivar blev lite rastlös av att sitta i vagnen så vi gick en promenad till Thilda och fikade lite .

 



Hittade ett gammalt blogginlägg som jag skrev för exakt 5 år sen :


"En kompis har precis varit och hämta Calles spjälsäng som hon ska få låna av oss.


Eller låna och låna ? tror nog hon kan få den då vi ju inte ska ha fler barn ....det räcker så himla bra ändå "


Hmmmm....jo det var ju så jag trodde då ha ha .Ivar sover i den sängen nu . 




I ett annat inlägg skrev jag:


Jag har kämpat hårt,hårt som f-n,jag har gått igenom massor,fått mina smällar i Livet.....jag har träffat Döden,jag vet vad avunddjup sorg kan göra med människor,jagvet hur arbetslöshetens fattigdom tär på ekonomin och familjen,jag vet hur ett nytt litet barn kan va både klister och motsatsen i ett skört förhållande,jag vet hur viktigt det är att värna om "oss",att våga stå emot,att kunna säga nej,att respektera sig själv......jag har tagit mycket "skit" när jag sagt vad jag tycker/tänker.....och det har det varit värt det,varenda gång!


Jag är den jag är,den jag alltid varit....och kommer förbli!!


Jag ser saker för vad de är,vågar se....jag rasar och reser mig...även om många kring oss tvekat ,kanske även jag själva ,jag har tvekat ,på mig själv och på livet i sig självt .....men nånstans har jag i hela tiden haft nåt som fått mig att hålla fast,fokusera framåt och kämpat.....


Jag  har legat på botten i ett svart hål,naken själsligt och kvidande och gråtit så många tårar hysteriskt att ingen nånsin skulle tro mig.INGEN


Det har funnits stunder så oerhört grymt svarta och tunga att jag inte sett nån ljusning,inte velat leva längre.....och varit på väg från tanke till handling..


Jag vet hur mycket styrka som krävs för att resa sig....igen ....igen....och igen!

 

 

 

Och trots att detta är 5 år sen jag skrev så känner jag igen varenda ord.

Jag har som sagt rest mig,hittat motivationen,glädjen och lyckan och kommit en bra bit längre idag,Efter detta jag skrev ovan har jag sen då även mist min dåvarande man hastigt,Calle har mist sin pappa.Och jag har sen även träffat Kärleken igen.......så jag har gått igenom allt ännu en gång efter blogginlägget ovan.

 

Jag känner mig idag på ett sätt så mycket starkare men också skörare...MEN jag behöver bara se på min man,mina barn eller känna det lilla  fladdret i magen så försvinner tvivlen.....jag är SÅ mycket starkare än jag nånsin trott!

 

Även när livet rasar eller känns oerhört tungt .Jag vet att jag reser mig igen  

 

 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards