En dag i taget.....

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Mamma Xaramia - 21 februari 2014 19:02

idag,i skrivande stund ,blir han ,allas vår lille Ivar .


2 veckor sen man beslutade om att förlösa mig med kejsarsnitt då lillplutten helt enkelt vägrade komma ut på annat sätt.Sattes igång 14 dar över tiden men det misslyckades.Märkligt Exakt lika som för snart 11 år sen med Alfred(då 19 dar över )!

Sen fick jag Calle emellan ,allt kom igång av sig självt 2 dar över tiden och när det väl kommit igång gick det jättefort.Konstigt att det kan vara så olika ??!


Första veckan tillbringades ju på sjukhuset,Ivar fick en infektion som krävde antibiotika.Andra veckan har det varit full rulle.Bonusarna var här i helgen som var och även alla mina barn så Ivar hade många brorsor att lära känna och hälsa på.Var till Kyrkis häromdagen och vägde honom och nog sjutton växer han allt,52 cm hade blivit 54 cm och vikten hade ökat 210 g på bara 5 dagar.Men så gör inte lillplutten så mycket mer än äter och äter ständigt,vi ammar oss igenom nätterna

                 

Tänk så fort man glömmer....men även minns!

Ovant men ändå vant med en bebis i familjen.

Jag hade glömt detta med hur mycket bärande,hur låst man är,att alltid ha en bebis på armen ,att ständigt behöva äta med en hand,göra allt med en hand.....samtidigt så är det ju väldigt vant när man nu är i det igen ..


Tänk att vi fick uppleva detta en gång till,tack du lille för att du kom till oss fast vi inte ens visste från början att vi ville detta  




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards