En dag i taget.....

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Mamma Xaramia - 13 juni 2013 16:25

Detta skrev jag för ca ett år sen :


"Äldre och klokare vet jag väl inte om jag är.Äldre jovisst och klokare på så sätt att jag idag känner mig mer medveten om livet,men också döden,och allt där emellen,idag .


Jag vet att ta vara på det jag har,att känna glädje här och nu och att leva i nuet.

Jag vet hur fort allt kan ändras!

Jag tror det har att göra med allt jag/vi gått igenom,situationer jag väl aldrig trott vi skulle hamna i eller ställas inför,uppförsbackar och hinder .....som jag tagit oss igenom eller över,det har tagit tid,varit skitjobbigt och har definitivt inte varit smärtfritt.

Jag har bla gått igenom en jobbig separation,levt ensam med 3 barn ,blivit oplanerat gravid som rätt "gammal",förlorat ett barn i graviditeten......fått en underbar son fast vi båda trott vi var "färdiga " med det ....familjen har nyligen förlorat yngste sonens farfar,vi har båda varit allvarligt sjuka ....så visst sjutton är man mer medveten om livet.
Mer tacksam för det liv man har,jag är mycket lugnare i mig själv,mer tillfreds.

Men jag har även gjort förändringar,som  att börja plugga,då jag kände att jag ville mer än gå kvar på jobbet.

Jag vet att allt är möjligt och att man måste vara modig!

Livet pågår ständigt och är en utveckling  "


Till allt detta kan jag ju även tillägga fler saker nu tyvärr,jag har förlorat min man hastigt!

Min son som ju mist sin pappa och inte ens har fyllt 5 år än förknippade kyrkan idag på Alfreds skolavslutning med död och begravning ....sånt känns i hjärtat  


Jag har även mött kärleken igen,när jag minst anade det......


Så visst pågår livet ständigt,glöm inte det !

Varje sekund,varje minut.....gör dem till nåt fint och bra !


Ta vara på det ni har,på varandra och ödsla inte tid på negativitet och bitterhet,lev livet här och nu,en dag är det försent!  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards