En dag i taget.....

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Mamma Xaramia - 28 juni 2010 18:25

igen  

Nej då,jag har fyllt 38....har inga problem med det faktiskt!


Har myst med barnen hela dan idag,fått en sång sjungen för mig,några buketter blommor,disken diskad,fikat med släktingar.....fått en massa jord ,pallkrage och fröer så nu ska odlingen utökas ....lyckats snubbla på en leksak och ramlat i ungarnas badpool,helt nykter och fullt påklädd....JA jag ÄR snubblig ha ha   


ska fixa det sista med jorden o fröerna när småkillarna somnat.....imorgon jobb och dagis så då blir det tidig kväll härhemma.Sen ev en film med de stora.


Tomt utan Älsklingen hemma ,men han är i bra händer  

Hoppas han får komma hem snart och att han piggnar till.....

Av Mamma Xaramia - 28 juni 2010 09:45

flera dars ledighet och idag fyller jag år....

 


det som var tänkt som en härlig ledig helg blev helt tvärtom.....sambon bara sjuk o sjuk o sjuk,riktigt jäkla dålig och bara legat.....jag bara trött och allmänt irriterad!


Jag har fullt upp med att orka med mig själv,att sen orka med mina egna 4 barn hela tiden  ,en bonus och en jättesjuk sambo.,.....orka det liksom?

jo nån dag .....visst!

men flera dar + galna grannar,.....och att inte få sova nånsin,att va så trött så man grinar och att känna sig så jäkla slut för att man inte ens kan få gå på toa utan att minstingen river ut nåt liksom...?

....vem som helst kan förlora humöret över rätt lite då ......


jag är ingen Superkvinna som klarar HUR mycket som helst och mitt hem är INTE nåt jäkla hotell där man släpper grejorna där man står o blir uppassad....det är ett hem ,mitt hem och där vill jag IBLAND få ro att andas,få lite lugn NÅN gång på dygnet.....och jag vill ha någorlunda välstädat...


ungar som vaknar tidigt,inte sover på nätterna ,andra ungar som är vakna halva natten,sover halva dan och äter frukost när jag börjat förbereda middag,verkligen jättekul...not!



Som tycker att sitta inne och glo på tv /spela dator är en rättighet fast solen gassar ute....liksom??! Hela dan,varje dag.....

Som "ska bara,...." när man säger åt dem att gå ut en stund.Varje gång!


Som struntar i första,andra o även tredje tillsägelsen,eller kanske inte låtsas att man inte hör eller så fattar man inte att tillsägelsen gällde ALLA.






Som inte förstår att man ibland behöver en liten stund i bara tysthet,eller att man kanske vill städa eller bara är less på att plocka,plocka och plocka och att det kivas med varann HELA tiden.


Att ständigt ha en trotsig 2-åring att tampas med som är så envis ibland så man vill grina.....att dessutom behöva passa,passa,passa för att det drälls med grejor och dörrar inte stängs...det är INTE kul!!


Att ha det så och samtidigt ha en sjuk sambo som bara sover och sover och sover i en trång lägenhet är INTE kul....


Nåja nu är sambon på sjukan,inlagd,efter att jag talat med sjukvårdsupplysningen tyckte de att han skulle åka in så min snälla pappa skjutsade in honom.

Han hostade o hostade och nu ikväll kom det upp två små bitar som såg ut som typ rå fläskfilé med ådror på/i,.....blodådror? luftrör?


Fick tag i en sköterska    på hans avd(fick luska lite på egen hand via akuten )då jag bara fick ett kort mess att han blev kvar och var helt slut.


Jättehögt socker,högt blodtryck och misstänkt lunginflammation....:(




läbbigt som sjutton så lika bra att nån kollar upp honom ordentligt.....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards