En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Midsommar över för den här gången.....

Av Mamma Xaramia - 28 juni 2010 09:45

flera dars ledighet och idag fyller jag år....

 


det som var tänkt som en härlig ledig helg blev helt tvärtom.....sambon bara sjuk o sjuk o sjuk,riktigt jäkla dålig och bara legat.....jag bara trött och allmänt irriterad!


Jag har fullt upp med att orka med mig själv,att sen orka med mina egna 4 barn hela tiden  ,en bonus och en jättesjuk sambo.,.....orka det liksom?

jo nån dag .....visst!

men flera dar + galna grannar,.....och att inte få sova nånsin,att va så trött så man grinar och att känna sig så jäkla slut för att man inte ens kan få gå på toa utan att minstingen river ut nåt liksom...?

....vem som helst kan förlora humöret över rätt lite då ......


jag är ingen Superkvinna som klarar HUR mycket som helst och mitt hem är INTE nåt jäkla hotell där man släpper grejorna där man står o blir uppassad....det är ett hem ,mitt hem och där vill jag IBLAND få ro att andas,få lite lugn NÅN gång på dygnet.....och jag vill ha någorlunda välstädat...


ungar som vaknar tidigt,inte sover på nätterna ,andra ungar som är vakna halva natten,sover halva dan och äter frukost när jag börjat förbereda middag,verkligen jättekul...not!



Som tycker att sitta inne och glo på tv /spela dator är en rättighet fast solen gassar ute....liksom??! Hela dan,varje dag.....

Som "ska bara,...." när man säger åt dem att gå ut en stund.Varje gång!


Som struntar i första,andra o även tredje tillsägelsen,eller kanske inte låtsas att man inte hör eller så fattar man inte att tillsägelsen gällde ALLA.






Som inte förstår att man ibland behöver en liten stund i bara tysthet,eller att man kanske vill städa eller bara är less på att plocka,plocka och plocka och att det kivas med varann HELA tiden.


Att ständigt ha en trotsig 2-åring att tampas med som är så envis ibland så man vill grina.....att dessutom behöva passa,passa,passa för att det drälls med grejor och dörrar inte stängs...det är INTE kul!!


Att ha det så och samtidigt ha en sjuk sambo som bara sover och sover och sover i en trång lägenhet är INTE kul....


Nåja nu är sambon på sjukan,inlagd,efter att jag talat med sjukvårdsupplysningen tyckte de att han skulle åka in så min snälla pappa skjutsade in honom.

Han hostade o hostade och nu ikväll kom det upp två små bitar som såg ut som typ rå fläskfilé med ådror på/i,.....blodådror? luftrör?


Fick tag i en sköterska    på hans avd(fick luska lite på egen hand via akuten )då jag bara fick ett kort mess att han blev kvar och var helt slut.


Jättehögt socker,högt blodtryck och misstänkt lunginflammation....:(




läbbigt som sjutton så lika bra att nån kollar upp honom ordentligt.....

 
 
Helen

Helen

28 juni 2010 11:23

Grattis på födelsedagen. Men ingen vidare midsommar för er iår. Hoppas sambon blir bättre och även barnens hörsel :-)
Men Calle är för skön med sitt röda hår.
Det kommer bättre dagar

Helen

http://leolejon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards