En dag i taget.....

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Mamma Xaramia - 22 januari 2015 13:14

Ibland får man höra kommentarer så man tror man ska ramla baklänges!
OM nån tror på allvar att vi bor kvar i huset fast vi har nånstans att ta vägen ,alt att soc ska hjälpa oss är jag nyfiken på vad dessa personer tror är orsaken att vi då bor kvar ?!

 

OM vi hade nånstans att ta vägen,mer än knöka ihop oss tillfälligt i nåns extrarum några dar om det blir aktuellt,så hade vi gladeligen gjort det!!
Herregud vad tror folk ? på riktigt !!?


En del verkar dessutom ha fått uppfattningen att "såklart hjälper de (soc?) er",
jaha ?? Gör de ?? Vet ni,det trodde vi också !
Det funkar inte riktigt så,ring gärna själv och kolla om det stör eller om nån misstror oss.(det kanske de gör den dan sakerna är ute,låset utbytt och vi står på gatan ,men det vet vi inte för vi är inte där än )

Det är därför vi sitter här då?? För att de hjälper oss eller vad ??
Vi har liksom redan FÖRSÖKT den vägen,både en och två och tre gånger,vad är det folk inte fattar ?!
Blir liiiite smått irriterad faktiskt i detta.......


Om nån undrar nåt kring allt,har synpunkter,undrar vad vi gjort hittills med mera så FRÅGA gärna,anta inte egna hitte-på-tolkningar.....

Det SISTA vi behöver just nu är sånt här skit rent ut sagt! Eller att folk som inte har med saker antar och tycker utan att ha fakta ! Det hjälper INGEN i nuläget !

Vi GÖR precis allt vi kan och förhoppningsvis har vi satt x antal bollar i rullning så det löser sig....på nåt sätt.


Och NEJ jag tänker inte knöka ihop familjen temporärt med alla barn i nåns extrarum förrän det blir absolut nödvändigt,om vi inte har hittat nån lösning när KFM byter lås,DÅ kan det vara aktuellt ,inte innan.

Herregud det är människor vi pratar om,mina barn ,de ska inte staplas på varann i nåt jävla lekrum /extrarum/kontorslokal för att det ska passa andra och allt ska ske så "bekvämt " som möjligt....för att det blir "obekvämt " annars då eller ??


För mina barns skull,min egen skull och för att saker ska gå rätt till är jag gärna VÄLDIGT obekväm i så fall !


Och jag kan fortfarande inte trolla .Och jag kan inte påskynda soc´s eventuella arbete att hjälpa oss ....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards