En dag i taget.....

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Mamma Xaramia - 19 januari 2015 20:42

faktiskt.

Ofta tycker jag att man hört att när nån väntar barn 4,5 ,6 eller 7,8 så blir gratulationerna färre.Lite så är det nog.De allra flesta gratulerar väldigt till första barnet.Och andra.Och tredje.Sen avtar det lite....så är min erfarenhet med faktiskt.

Inget jag brytt mig jättemycket om,jag har varit lika glad för det.


Men jag är positivt överraskad denna gång hur många som gratulerat.Kanske är det för att många läser det jag skriver så det automatiskt blir fler som vet om det och då gratulerar? Eller så vet folk om våran situation just nu och gratulerar som nåt positivt i eländet? Eller så är de glada för vår skull ? 


Jag är iallafall oerhört glad även över denna bebis,även om den inte var direkt "planerad"   

Inte alls faktiskt som sagt då jag tom fått tid för sterilisering.


Varit till barnmorskan idag,allt är bra enligt värdena,det kommer bli ett planerat snitt denna gång enligt rekommendation efter 2 kejsarsnitt,om jag inte absolut VILL föda vanligt igen.


Efter Alfred-03 (också snitt) och lilla *Thea*-07 (vanligt i v 23) var jag såååå kluven hur jag ville göra.Mådde skit efter snittet och mådde skit efter Theas förlossning....fast på olika sätt.Båda var ganska chockartade händelser ....och har satt sina spår.


Nåja,jag valde att föda vanligt och jag är sååå glad för det,Calle -08 kom bara nån dag efter utsatt datum(de andra har jag ju gått typ 1000 dar över med ),segt öppningsskede men sen tror jag det gick från öppen 5-6cm till krystvärkar och ute på 36 min....tjohooo liksom


Så med Ivar ville jag såklart ha en vanlig förlossning igen men den ungen var också segare än segast så där fick jag hjälp med igångsättning 2 veckor över tiden,gick 1,5 dygn med värkar och inget hände så det slutade ju med halvakut snitt .


Denna gång blir det som sagt ett PLANERAT snitt,kan ju vara spännande ,det blir en ny erfarenhet .Jag var ju med på syrrans som anhörig så jag vet ju hur rutinerna ser ut men inget jag genomgått själv.

Då får de nog knipsa av lite därinne med när de ändå öppnar,6 barn känns alldeles förträffligt bra  så det får nog räcka där eftersom åldern inte verkar sätta stopp själv liksom....

Av Mamma Xaramia - 19 januari 2015 12:53

Kronofogden där det står att nya ägarna ansöker om avhysning av oss blir liksom lite grädde på moset eller vad säger man.Vi VET det ! Och de vet varför vi bor kvar ! !! 

De har själv ringt och sagt att de kommer begära avhysning,jodå vi vet det och att det är så det går till.

Sååå gör det,vi har iallafall ingenstans att ta vägen.Det ändrar INGET liksom .Nu inväntar vi Kfm beslut då...


Nåja,igår gjorde jag ett av mina två återstående pass på barnsjukhuset.Ganska lugnt men intressant och kul att hinna ha mycket tid för varje patient,ofta är det ju precis tvärtom. Att träffa dessa små (och några större) barn med div åkommor,många med svåra medfödda missbildningar som ska rättas till,efter akuta operationer (blindtarmen tex ) mm och se deras styrka är enormt.Såna små tappra varelser  


Idag var det så äntligen dags för Calle att gå till skolan,hans sjukperiod har varit lång stackarn,magsjuka ,förkylning,hyfsat pigg på jullovet,mer förkylning,en sväng magsjuka till och lite snorig än.....men inte sjuk,så idag längtade han verkligen efter skolan ....


Ivar och jag tog bussen till grannbyn ,till MVC för inskrivning.Gick ju i Uppsala förra gången då jag pluggade,nu blir det mer nära hemma.Fick en mycket trevlig äldre barnmorska,Ivar charmade henne totalt och tultade runt precis överallt där ungefär.Blodtryck bra,hb 136 och bra glukos,så bebisen i magen verkar må bra trots min stress.


Barnmorskan lät dock mycket oroad över vår situation,och skulle kontakta barn-och ungdomssektionen på soc.Liksom några andra gjort senaste veckan.Vet att flera vuxna i barnens olika skolor vet om situationen och blivit oroliga och reagerat,helt rätt i detta läge och det är av välmening för familjen.Vi har som sagt sökt hjälp just pga egen oro...

Och vill de utreda familjen så får de görna göra det både framlänges och baklänges ,varsågod liksom ....


En vurpa på rumpan igårkväll precis utanför dörren och en i morse vid Calles skola,sköt vagnen framför mig i en backe upp och slant med foten,jippi liksom.Tippade vagnen men inget hände mer än att mitt knä fick en redig smäll,jäkla halka ...känner mig lite lätt mör i kroppen.


Ska försöka passa på att vila när Ivar sover,sen dags att ta nya tag och senare hämta Calle från fritids och ladda för skridskoåkning på Stordammen imorgon och förbereda matsäck tills dess och jaga reda på skridskorna .Och hjälmen.Lätt i detta flyttkartongskaos liksom...hela situationen är så ABSURD,helt sjuk....






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards