En dag i taget.....

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Mamma Xaramia - 15 januari 2015 12:38

och inväntar avhysning,vräkning!


Eftersom nya ägarna hade tillträdesdatum igår 14 /1 och vi inte kan hitta nånstans att ta vägen så bor vi helt enkelt kvar.Igår ringde nya ägarna att de kommer ansöka om  ansökan om avhysning via KFM:

Jag har tagit reda på PRECIS vad som gäller.Det kommer behövas ett skriftligt beslut som ska delges oss och endast KFM har rätt att bära ut våra saker och sen byta lås.Innan det kommer vi bli meddelade om datum,vart man tänker ställa våra saker och socialtjänsten kommer kontaktas (SOM VI REDAN GJORT ETT PAR GÅNGER NU MEN MEN ...)


Får väl försöka se det positivt.En ny utmaning,en ny sak att gå gå igenom för just VRÄKT har jag aldrig blivit förr så det blir ju en ny erfarenhet tänker jag....


Funderar lite....
om det var jag som köpt ett hus,då hade jag såklart velat ha tillgång till huset så fort som möjligt...hade jag dessutom tänkt renovera det för att sedan hyra ut till nån annan så hade jag velat börja med renoveringen så fort som möjligt eftersom man inte vet hur lång tid sånt tar.


Jag hade då inte blivit så glad om det fanns några som bodde i huset och som vägrade flytta...

MEEEN.... jag hade för att vara schysst mot personerna tidigt i processen informerat dessa hyresgäster om att jag funderat på att köpa huset så fort jag vetat det själv,inte antagit att de anat det eller nåt sånt...jag hade förklarat för dem att jag såklart vill in så fort som möjligt för att kunna renovera och hade framförallt sett till att hålla god ton till hyresgästerna... hur gärna jag än ville in i huset så hade jag ALDRIG någonsin slängt ut en stor barnfamilj på gatan,särskilt inte om dessa muntligt tidigt sagt att det kommer bli problem att hinna hitta annat boende så snart,särskilt när datumena ligger så maximalt oturligt mitt i jul-, nyårs- och trettonhelgerna...

Jag hade inte heller vart OMÖJLIG att kompromissa med.... jag hade visat förståelse för att de som hyresgäster blivit drabbade av en olycklig situation,litat på deras ord att de verkligen försökt på alla sätt och insett att situationen faktiskt inte är DERAS fel utan att de som tredje man drabbas i allt detta.


För att visa empati och medmänsklighet i den olyckliga situationen hade jag som medmänniska valt att backa tillbaks lite när jag fått information om att familjen vägras hjälp och faktiskt inte har nånstans att ta vägen (och att detta är på riktigt,inte nåt påhittat)...jag hade inte kört på mitt race så hårt,kört över nån i detta utan faktiskt gett lite mer tid i detta för så bråttom kanske det inte är att renovera när en familj riskerar att hamna på gatan och innan dess levt i enorm stress i den utsatta situationen.


Med lite eftertanke och ödmjukhet kan man komma oerhört långt och dessutom slippa riskera att ens egna ord och handlande slår tillbaks på en själv en dag på ett eller annat sätt,då vi trots allt bor i en väldigt liten by.

Så tänker jag .......men det är jag det,och alla tänker inte som jag..... 


uppenbarligen .....  


Jag hoppas VERKLIGEN att nya ägarna har väldigt bra skäl i detta att agera som de gör för det kommer troligen slå hårt tillbaka på dem själva när de pressar så oerhört hårt och en stor barnfamilj riskerar att hamna på gatan .Som sagt,jag hoppas det finns bättre skäl än endast att man vill in för att rusta,för mig veterligen sitter dessa personer i ett alldeles eget hus och personen som sedan ska bo här kan troligen bo där ett tag om det behövs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards