En dag i taget.....

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Mamma Xaramia - 14 april 2014 09:59

Ge ansvar,ge inte efter(men var villig att byta strategi om det inte funkar),behåll lugnet och var tydlig......intressant diskussion på Nyhetsmorgon om "trots" ,ett ord jag inte överhuvudtaget gillar faktiskt.


Jag tror inte barn "trotsar" för att vara elaka.....utan det är en del i deras självständighetssträvan,en bit på väg att visa att jag kan /vill ta ansvar för det här själv ett sätt för dem att säga,hjälp mig på vägen, liksom...


På "Efter tio" diskuteras vitaminbrist och även detta är ett intressant ämne.Nu äter vi rätt bra hemlagad varierad mat så jag tror inte vi riskerar nån brist på nåt men man vet aldrig.Vi är lite dåliga på att äta fisk ,nån gång i veckan brukar det bli men det borde vara oftare.Idag ska vi nog fixa kålpudding barnen och jag:D.

Eller om vi gör lite fisk kanske ??;)


Och just idag mycket tv-tittande på förmiddagen då Ivar vill amma och amma och amma,troligen nån tillväxtfas just nu så han tycker vi ska öka produktionen........men sen lär vi gå ut en stund så vi får lite frisk luft och sol.Har lite fröer att plantera och skulle behöva plantera om tomater och kryddorna inne i lådorna men det får nog vänta,svårt att få till med ständigt ammande bebis ha ha .





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards