En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Idag är en sån dag som man borde bara ligga i sängen

Av Mamma Xaramia - 22 november 2013 09:48

under täcket ,hela dan! Precis så känns det.


Hela kroppen skriker att den inte orkar mer nu,sista dagarna har gått på ren VILJA (som det som tur är finns gott om !) ,haft massor i skolan sista tiden,en sjuk Calle (som storebror var snäll och passade igår en stund när jag var i skolan )och en kropp som inte vill samarbeta.Idag har jag feber så bara att stanna hemma och lyssna på kroppen.


Bebisen trycker både uppåt och neråt,igår hade jag rejält onda sammandragningar neråt + grym foglossning och magen var hård som en kanonkula.....och halsbränna blä.Sover illa på nätterna,ständigt kissnödig och domnar i armar och ben,kramper i vaderna och har svårt att hitta nån bekväm sovställning.


Känner mig gnällig och lättirriterad men försöker hålla modet uppe även om det fasiken inte är lätt i novembermörkret,särskilt inte när man har ont och tusen måsten för att saker ska fungera.


Nåja,får försöka vila idag och kurera mig.

EN positiv sak som muntrar upp idag är iallafall att jag vunnit en bok i en utlottning

 http://www.booked.nu/      

  Stockholm 1791. Revolutionens vindar drar genom Europa och även i Sverige börjar Gustav III:s makt att ifrågasättas.

Emil Larsson är nöjd med att tillbringa sina dagar med att dricka och spela kort till den dag han inser att hans fortsatta yrkeskarriär som tulltjänsteman är beroende av att han hittar en kvinna att gifta sig med.
Hans vän fru Sparf, ägare till ett exklusivt spelhus och spådam, med både Gustav III och hans bror Karl som klienter, hjälper Emil genom att lägga en octavo åt honom – en kortspådom som visar honom vilka åtta personer i hans närhet som kommer att förvandla hans drömmar till verklighet.
Full av förhoppning börjar Emil leta bland arbetare och adel efter sina nya vänner. Men föga kan han ana att det som till en början var en oskyldig lek så småningom kommer att leda honom till en annan mycket mäktigare profetia –Stockholm octavo!
Och innan Emil hinner förstå hur allt gått till finner han sig högst involverad i de mordiska intrigerna kring Gustav III.

Stockholm octavo är en roman om kärlek, maktspel och politik – och om en högst ovanlig hjälte.

 

Låter precis som en bok för mig *längtar*

 

men men i väntan på den blir det till att läsa lite Endokrinologi,seminarium på måndag och i helgen lär man knappst hinna med hela huset fullt av ungar   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards