En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Livet

Av Mamma Xaramia - 11 oktober 2013 19:44

alltså,allt går om man VILL!!det mesta iallafall!:)


jag vet det,jag vill tro det....


så less på folk som mest gnäller.Varför blir man sån?!

så nu måste jag få gnälla lite:D....


jag skulle kunna lägga mig deprimerad o bara grina vilken dag som helst....tro mig det finns dar jag gör det,MEN sen reser man sig igen,hittar nya vägar,försöker påverka sin situation! För jag tänker jäklar inte ge upp !

NEVER EVER!

Jag är själv ansvarig för MITT liv!


Resa sig upp,ta en sak i taget ÄVEN om det är jättejobbigt så är det bara att göra det.

En timme,en dag,en vecka.....andas,andas ,andas....så går tiden och man gör sitt bästa!


jag vet hur det är när tillvaron rasar,tro mig,jag VET!


När saker händer man inte rår på,vet hur det är att må riktigt jävla pissdåligt,jag har gått igenom saker vissa knappt ens vågar tänka på och som de ryser av när jag berättar.Jag har bland annat förlorat ett barn (en liten flicka) i graviditeten i v 23-24,fött fram henne och sedan efter det genomgått ännu en graviditet full av oro och ångest.


Jag har även haft en man som varit sjuk till och från i över 2 år och som sedan dog hastigt hemma av en jäkla komplikation efter en operation.Min ena son var närvarande,ambulans kom direkt och jag var själv med och gav HLR där på golvet,den det var försent....jag har en 5-åring som idag inte har sin pappa i livet längre,så tro mig,jag vet hur det är när livet stannar och när det känns som att nån slår undan benen på en.


Jag vet även hur jobbigt det kan va med ungar,stora och små,diagnoser hit o dit,skola,dagis,fritids,tandläkarbesök,mobbing,ski
ttaskig ekonomi....jag vet hur det är .


OCH visst gnäller jag med ibland! Det är mänskligt tänker jag.

men jag försöker se saker positivt,försöker hitta lösningar,vara glad åt det lilla,vara glad åt det jag verkligen har,fokuserar framåt,affirmerar positivt och glädjs åt varje dag jag får och får finnas här på jorden<3


Ogillar människors attityd att allt är kört,att allt är "nån annans fel" jämt liksom!!

hur kan det va det ? ta ansvar själv då för F*N!


Ta av offerkoftan,fejsa verkligheten och GÖR nåt!!


Livet är hårt,brutalt och ibland jäkligt orättvist!


Men det är så det är,och det är det här livet vi fått liksom.

Som en numera avliden nätvän uttryckte sig ungefär innan hon förlorade kampen mot skitsjukdomen cancer.


Lev för allt du är värd,varenda dag och gärna lite för mig med :-)

Och det försöker jag göra.Mitt i min verklighet,full av massa känslor samtidigt,precis som det ska vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards