En dag i taget.....

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Mamma Xaramia - 23 januari 2013 21:08

och denna gången känns det bara bra !:)


Bytet från första basgruppen (D) till en ny (C) var liiite jobbig.Kanske för att man liksom just lärt känna varann och bara det är ju lite läskigt.Sen ska man jobba ihop och prestera något med ha ha .

Men inte ens då var det särskilt läskigt ska jag erkänna i efterhand,det var bara första känslan just då.Kanske inte att byta basgrupp utan att lämna den gamla,det var nog mest det som kändes jobbigt just då.....

Men de personerna  finns ju kvar än ju,sen tillkommer några nya och nu var det som sagt dags för ny basgrupp igen.

Lära känna nya människor,presentera sig,arbeta ihop......spännande!

Hela utbildningen är en lång utveckling ,som livet i sig själv.

Jag och en kompis (från första basgruppen he he ) diskuterade just detta med att både hon o jag är glada att vi har gått igenom det vi har....hela livet och allt man ställs inför utvecklar en som person och jag kan lugnt säga att jag är inte samma person idag som jag var för säg 10 år sen.Men ändå samma inuti! fast annorlunda och med mer erfarenheter,både bra och dåliga. På nåt sätt är jag fortfarande samma person men ändå inte,knepigt det där ju....


Nåja,har en liten hostig Calle härhemma så får se hur det blir med skola torsdag och fredag.Jag ska försöka plugga till omtentan i Läkemedelsräkning på lördag.men det brukar funka bra att plugga även när han är hemma numera när han är så stor ju .

Jag räknar och räknar och försöker förstå,men min hjärna är inte gjord för sånt!

Men jag lovar att verkligen försöka ,måste ju ha alla rätt och det säger ju sig själv att det är viktigt att kunna den dan jag ska ge en patient läkemedel ha ha   

 

funderar på att tatuera in nåt sånt......men jag tror jag har det tatuerat inne i hjärnan....

NEVER give up!!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards