En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Hur man än gör ....

Av Mamma Xaramia - 7 juli 2013 22:33

så tycker alltid nån att man gör fel,eller att man borde göra si eller så.

Men jag orkar inte bry mig,jag lever mitt liv och andra sitt.De får stå för sina åsikter och sina val så står jag för mina.

Jag vet att många har åsikter om än det ena ,än det andra men jag låter dem.....de är inte jag och det är bara jag som kan leva mitt liv.......


Idag har vi hämtat hem busungen efter att han har varit hos sin storasyster i Kumla i över en vecka,lilla älskade ungen sån tur han har som har sina syskon och sin "bonusfamilj därnere när han nu inte har nån pappa i livet,det är så mycket värt för oss alla och framförallt för honom  



För mig har det varit viktigt att inte bara sörja utan att verkligen fortsätta LEVA,även om det vissa dar är otroligt jobbigt .Det är mitt sätt att hantera detta .Jag har en stor sorg i mitt ♥ redan innan min man hastigt dog i höstas,jag förlorade ett barn i v 23 i graviditeten 2007.Något som tog lång tid att komma över och såret rivs fortfarande upp med jämna mellanrum.

Min man var en otroligt levnadsglad person,han hade inte velat att jag slutat leva.Tillsammans har vi ju dessutom en snart 5-årig liten fin son som riktigt sprudlar av livslust trots att han mist sin pappa,älskade lilla  ♥ Calle ♥

Mitt i sorgen träffade jag då en ny livskamrat,som själv förlorat båda sina föräldrar i sjukdom som relativt ung.

Det är många dubbla känslor att sörja och älska samtidigt ,fast fullt möjligt har jag blivit varse....

Jag har gått igenom ganska mycket i livet,är inte troende men har en tro på själva livet och att om man bara är öppen visar det vägen.....på ett eller annat sätt.

Mitt i allt mitt känslomässigt kaos har då LIVET än en gång visat vägen....
jag bär ett nytt litet liv inom mig!

Helt oväntat och jag har nyligen landat efter chocken....trots övervikt, hög ålder OCH spiral har jag blivit gravid.

Ömsom sprudlande glad ,ömsom ledsen har vi beslutat att behålla det,fast vi trott vi var färdiga med detta var o en i tidigare förhållanden,men detta känns verkligen som en mening att binda ihop oss,visa att vi verkligen hör ihop i det som blev ....

Livet blir sällan som man tänkt sig men det kan bli ganska bra ändå har blivit mitt motto!

 
 
Lena

Lena

8 juli 2013 20:55

Men åhhhh vilken underbar nyhet gumman!!! Är sååå glad för er skull!! GRATTIS till hela familjen!
Många kramar/Lena

http://Romlen.bloggagratis.se

 
Cecilia

Cecilia

11 juli 2013 12:51

Stort grattis! :)

http://busluren.blogspot.com

 
Monica

Monica

15 juli 2013 18:20

Grattis vad roligt!
Jag är så dålig på att kommentera här, men jag brukar läsa din blogg.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

KarolinaA

17 juli 2013 12:42

Grattis, å vad roligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards