En dag i taget.....

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Mamma Xaramia - 9 maj 2013 21:55

Tycker en del separerade föräldrar (säkert jag själv som nyseparerad ?) lägger alldeles för stort fokus på att va barnledig.

När man en gång skaffade barnen tillsammans så inte sjutton var väl "barnlediga" veckor /helger det man tänkte och fokuserade på.Jag har i princip 3 av mina 4 på heltid,de två äldsta klarar sig i och för sig rätt väldigt mycket själv och Calle är ju hos sin storasyster ibland och visst är det skönt att nån gång få vila öronen en stund eller så......och visst passar vi på att göra sånt man kanske inte gör med hela huset fullt av barn.


Jag har sagt det förr och säger det igen,JAG skaffade inte barn för att vara barnledig !

Jag gillar att vara med mina barn,jag gillar att göra saker med dem.Jag gillar även att vara med andras barn (dock inte alla !)

Jag gillar att vara med mina bonusbarn ,även om det medför liiite mer gnissel i maskineriet eftersom allt fortfarande är dåligt inkört och osmörjt,men det tuggar på ,helt i rätt riktning och jag är säkert värsta bitchen enligt dem (eller inte ?)

Jag gillar även att umgås med barnens kompisar ,och märkligt nog vill de vara här fast det är trångt och bökigt och jag tjatar på dem   


Just idag känner jag mig otroligt lyckligt lottad just över detta,att de VILL vara här.Att vi idag haft 8 (åtta!!) grabbar här(mina 4 grabbar,3 bonusar + en kompis)....det går enorma mängder mat ,så tur vi har en stor grill!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards