En dag i taget.....

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Mamma Xaramia - 21 januari 2013 19:48

  

Folk har som sagt så väldigt mycket åsikter om allt och så även om mig.

Jag sitter i skolan på föreläsningar om hjärtan,lungor,hjärtsjukdomar,lungembolier,pluggar


Jag pluggar HELTID till sjuksköterska....jag har 4 barn på heltid som jag tar hand om,där jag fixar ALLT!! Varje dag!

Med några få undantag ibland!


Sen min man dog(dödsorsak: lungemboli,plötsligt i hemmet ) i oktober har folk verkligen visat sitt rätta jag,några oerhört positivt överaskande och stöttande och några precis tvärtom!

Jag försöker att bara leva här och nu,låta de känslor komma som kommer,acceptera dem och sen bara ta en ny stund och en ny dag i taget.

Allt detta har gjort att jag blivit väldigt medveten om hur viktigt "här och nu " är ,vilket många personer verkar ha VÄLDIGT svårt att förstå.

Alla tycker och tänker en massa och lägger ibland sina egna tankar och känslor på mig.

Jag tar gärna emot frågor (om nån nu ens vågar fråga ?) åsikter och sånt men när personer talar om vad jag nog KÄNNER så har dom nog gått lite för långt anser jag.


Men jag håller oftast bara tyst,låter det rinna av,går med huvudet högt och ler emot världen   

Pussar på barnen och min nya Kärlek och skiter fullkomligt i alla inskränkta 1800-talsmänniskor som anser ditten o datten om sorg med mera.

Lev erat liv så lever jag mitt!


Om nån har problem med det,så är det DERAS problem!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards