En dag i taget.....

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Mamma Xaramia - 22 september 2012 15:00

idag är det 5 år sen nån slog undan benen på mig:(


jag har legat ,blivit liggande....men reser mig igen .....ALLTID!!


En oplanerad graviditet men när vi väl bestämt oss var vi så lyckliga ......
Ett rutinultraljud där allt var bra,sen några veckor senare en yttepytte blödning och ett UL till som tyvärr visade att bebisen därinne var död.Några dagar senare genomgick vi en förlossning av en liten liten död flicka,nåt jag inte ens önskar att min värsta fiende skulle behöva gå igenom.

 

Tiden som följde var svart och jag har upplevt mycket sorg,smärta frustration ,ilska och oro sen den dagen.
Vi genomgick en graviditet precis efteråt och det var bland det jobbigaste jag gjort,ovissheten och oron....att behöva vänta och stå ut i 9 månader...
Jag har mått sämre än sämst,verkligen !
Än idag sköljer det över en i vågor....men idag är sorgen av annan karaktär.Inte riktigt lika brutalt smärtsam utan mer stillsamt sörjande.


Jag är så oerhört tacksam för alla nya vänner,alla som här stöttat mig,alla som orkat lyssna :D
och alla som fått mig att inse att livet måste gå vidare ,att jag lärt mig använda alla mina erfarenheter till nåt bra ....och att jag kommit på vad jag ska bli när jag blir stor   


Och bäst av allt,att jag hittat glädjen igen.Idag glittrar mina ögon igen,det var borta rätt lång tid då mina ögon var rätt döda känner jag idag.  


Jag vet att det finns många som kämpar emot alla möjliga svårigheter,sjukdomar och elände och jag beundrar er! För att ni orkar dela med er!Och för att ni ändå oftast är positiva !!


Livet är långtifrån lätt och definitivt inte ett dugg rättvist! 
Men det är så värt att LEVA !


Jag hade rätt svarta sorgliga tankar en period men nånstans vann livsviljan,envisheten och jävlaranammat:D

 

 

När allt är svart och jobbigt tänker jag på min lilla lilla dotter och funderar på hur jag vill att hon ska se på mig,det ger mig styrka att orka fortsätta!

 

Ikväll tänder vi ett ljus för lilla lilla Thea   

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards