En dag i taget.....

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Mamma Xaramia - 9 maj 2012 17:10

Kan inte låta bli att bli lite irriterad faktiskt !! Obs bara _lite_ !Och jag försöker härmed klara ut vad det är jag är irriterad på   


På lappen från förskolan står det bla la bla om sommaren ,klara sig utan vikarier,barnen behöver också semester osv.

Sen står det även : Detta gäller endast 15-timmarsbarnen och att man där då nästan tar för givet att de barnen är hemma om de har en förälder hemma....jaa ??


Vill man inte ha sina barn hemma om man är LEDIG ?? Eller ??

Det vill iallafall jag ,om jag är LEDIG !

För mig är det rätt självklart och jag tycker hela brevet kändes onödigt,men antagligen behövs ett sånt brev då tydligen inte föräldrar förstår sånt här själva ??  


Vi har tom ringt Försäkringskassan för att kolla så mannen _får_ ha minstingen ledig (när jag jobbar i sommar ),så han inte förlorar sin sjukpenning.


Vi som har barn som går betydligt fler timmar i veckan än 15 timmar då? 

Ena föräldern är HELT sjukskriven pga läkarnas jäkla slarv och går och väntar på en operation.En öppen galloperation som resulterat i ett MEGAstort bråck på hela buken....mannen vill nog ha de yngre barnen hemma,men det finns ju liksom en anledning till att han är sjukskriven!


Vi får vara glada att det verkar vara okej för Fk att ha barnen hemma några veckor iallafall .Och så får vi hoppas att jag får ett hyfsat schema och att mannen orkar.Ett stort bråck är ju inte jättekul,blir ju även en del komplikationer just pga det med tarmrörelser,matsmältning,uppstötningar,störd nattsömn och sen även svårinställd diabetes (pga bråcket ?) uppepå det,då kanske man behöver barnomsorg både för sin egen och barnens skull???


Och när jag ,som ju pluggar heltid,kommer jobba i princip HELA sommaren,får mitt barn vara på förskolan ???

Ska jag ha dåligt samvete att jag behöver barnomsorg för att jobba ??

Lite så kändes det faktiskt,även om jag vet att det inte var menat så.

På studiemedel blir man inte rik,utan måste då jobba på sommaren.

Särskilt om man har en sjukskriven man!

Så jag kommer jobba som vikarie hela sommaren ,inom Hemtjänsten ,för jag antar att de som har hemtjänst övriga året har behov även under sommaren  

.... och mina barn kommer självklart vara lediga när jag är ledig !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards