En dag i taget.....

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Mamma Xaramia - 22 mars 2012 18:33

på Sjuksköterskeprogrammet,skrivit tenta i morse och jag hoppas jag klarade den.

Annars går den att göra om  

Poängen har börjat ticka in för alla de avklarade momenten.Inlämningsuppgifter,hemtenta,seminarier,m

untlig redovisning,praktiskt prov ,pm-skrivande......


Jag är så oerhört glad att jag tog detta steget och att jag äntligen hittat vad jag ska syssla med i framtiden.

Det känns så klockrent!! Varje dag har hittills varit otroligt rolig och givande,mycket tack vare underbara kurskamrater,hejja "Tantgruppen(D2) " VI är BÄST!!  ,och även D1-gruppen och hela C-gruppen....ni  är också rätt trevliga .O de andra grupperna med,även om vi inte ses så ofta.

 Vissa moment  har varit  oerhört jobbiga och tunga mentalt,inte minst bitarna kring död,livets slutskede,svåra sjukdomar,krisreaktioner och sånt.

All min egen sorg ligger där under ytan och sårskorpan skrapas upp lite varje gång vissa saker kommer på tal.

Men jag ser det som en erfarenhet att använda i framtiden,...


Ibland har jag  slitit mitt hår eller fått psykbryt i förtvivlan  och frustration (pm-skrivande är svårt )och undrat vad man gett sig in på.  

Tack Älskling för att du orkar med mig då !  


Det har varit otroligt roligt oftast,otroligt jobbigt emellanåt men jag känner mig jäkligt stolt!

Att plugga heltid med 4 barn ,pendla 1 tim + 15 min enkel resa har känts tungt ibland men jag har använt tiden till att plugga eller vila.Men det är så värt det.....


Nu ska jag natta barn snart,ta ett glas vin och fira att kursen är klar .weeehooo jippi!! Skål!

Men bara ETT(eller två ) för imorrn ska jag på möte ang sommarjobb.....spännande!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards