En dag i taget.....

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Mamma Xaramia - 18 mars 2012 11:02

Jag tycker inte det var länge sen jag inte visste vad jag skulle söka på högskolan /universitetet......

Det var heller inte länge sen jag fick antagningsbeskedet att jag kommit in på Sjuksköterskeprogrammet.

Det känns inte som så himla länge sen som vi satt där i stora salen ,alla nya studenter,nervösa och pirriga inför upprop.

Snart är första kursen klar!!

På torsdag är det tenta och sen är den klar liksom.Lite annat smått och gott som ska fixas först med,seminarium,muntlig redovisning och rätta PM 


I fredags hade vi praktiskt prov på KTC(Kliniskt Träningcentrum ) på Akademiska . 

Har varit dit och övat extra några gånger så från att ha varit nervös blev jag lugn till slutligen skitnervös.
Högröd i ansiktet,svettiga händer ,darrig i benen och tillfällig sinnesförvirring....men det gick bra !

Jag som dessutom fortfarande är rädd för sprutor och kanyler fick subkutan injektion.... läskigt!


Men som sagt,det gick bra!

Jag stack varken mig själv eller nån annan ,jag lyckades komma ihåg och göra rätt och blev godkänd 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards