En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Nytt år -nya möjligheter

Av Mamma Xaramia - 2 januari 2012 22:02

jajamän så är det !

Antingen väljer man att se livet som en börda ,där varje sak är jobbig,varje litet motstånd är ett hinder .....

ELLER så väljer man att se varje dag i livet som en gåva och att se varje litet motstånd som en utmaning!


Det är upp till var och en att välja!

Man väljer kanske inte alls allt man ställs inför,det vet jag mer än väl,MEN man väljer hur man tacklar det,förhåller sig till det och framförallt hur man uttrycker sig kring det som händer i ens liv.


Jag VET att jag säkerligen provocerar med att försöka hålla huvudet högt,vara äckligt positiv och optimistisk inte låta mig nedslås av motgångar eller skitsnack,men det fullkomligen skiter jag i.


Jag är helt övertygad om att en positiv inställning och lite jävlaranamma är det som avgör ifall man lyckas med det man företar sig eller inte ....och jag är bara sååååå less på såna som ständigt gnäller.

Sorry,men ta lite eget ansvar nån gång.Ingen kommer att knacka på dörren och säga : Varsågod här är LYCKAN!


Det funkar inte så! Lyckan skapar man själv utifrån där man står! Och man blir som man tänker /talar!


Jag väljer att tackla livet i positiv anda,även om man vissa dar knappt vet om man ska skratta eller gråta.


Nyårshelgen firades i skogen hos svärmor utanför Kumla.

Underbart lugnt och skönt och jag sov som en Prinsessa i skogen.Älskar tystnaden och mörkret 

God mat,trevligt sällskap och på tolvslaget hade vi hittat fram till civilisationen och kollade lite raketer och skålade in nya året i skumpa.

Calle tyckte fyrverkerierna var liiite läskiga men "coola " 

   



             


 

några av bilderna har mästerfotografen Calle själv tagit!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards