En dag i taget.....

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Mamma Xaramia - 4 september 2011 07:48

alltså igår gjorde jag inte många handtag härhemma.....jo skrev klart ett skolarbete!!

Bara lite småsaker och plocka ur diskmaskinen typ! Har fortfarande inte vant mig vid diskmaskinen,känns lyxigt !!


 Apropå skolarbetet så var det sista delmomentet på min sommarkurs i deckare ¨Deckaren från förr till nu,från Agatha Christie till Stieg Larsson¨som jag lämna in.

Bara att hålla tummarna att det blir godkänt!


Börjat läsa lite av kurslitteraturen i kursen Pedagogik A: samhällsvillkor och lärande.Påminner en del av det jag läste under elevassistentutbildningen men då  var det roligare   

Kan säga att en del litteratur känns rätt ointressant och tråkig,men men det kanske blir bättre ???



 14-åringen hade hemkunskapsläxa,så han fixade köttfärssås ,med mannens övervakande...men han gjorde allt själv! Jättegott!!


Den äldste sonen bakade bröd,också det med mannens "hjälp" ,mums vad gott det blev!


Sen tvättade även sönerna,men det gjorde de inte för att det var kul utan för att de va tvungna  ,hemsk mamma jag är va ??


kul när barnen verkligen är intresserade tycker jag och när de börjar bli så stora och självgående att de kan GÖRA allt själv ,och dessutom lite mer avancerat än steka färdiga köttbullar.


det var våran helg så här långt!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards