En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Testar detta idag....

Av Mamma Xaramia - 13 februari 2011 12:18

 
Antal portioner: 6
Ingredienser

2 kg hel fläskkotlettrad med ben
6 vitlöksklyftor
4 kvistar färsk rosmarin
2 citroner
olivolja
salt och malen vitpeppar
3 1/2 dl vitt vin
3 tomater

    Gör så här

    1. Sätt ugnen på 175°. Skala vitlöksklyftorna och hacka den och rosmarin fint tillsammans. Tvätta citronerna och strimla skalet och skär tomaterna i klyftor.

    2. Gör flera snitt i köttet intill benet och fyll med örterna och citronraspet. Skåra köttet lätt på utsidan och gnid in salt, peppar och olja. Häll vinet i en ugnssäker form och lägg i köttet så att det vilar på benet.

    3. Stek i ugnen i 1 1/2–2 timmar, ös då och då med den sky som bildas. När det är ca 10 minuter kvar av stektiden läggs tomatklyftorna i. Köttet är klart när innertemperaturen är 72°. Låt vila 10 minuter och skär upp köttet i cm- tjocka skivor.

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

    7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

    Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


    I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

    Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

    många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

    Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

    Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

    Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

    men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

    Presentation

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
     
    1
    2 3
    4
    5
    6
    7 8
    9
    10 11
    12
    13
    14
    15 16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23 24
    25
    26
    27
    28
    <<< Februari 2011 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Min gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards