En dag i taget.....

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Mamma Xaramia - 28 april 2010 22:03

med liiite för mycket i huvudet nu,MEN jag kan nog bocka av allt idag!


Glömde dock skriva förut att jag efter jobbet var på Alfreds simskoleavslutning,de var så himla duktiga   


sen hämtning av Calle och sen simfika hos Thilda ,Tååååårrrtan!!


Har även fixat en praoplats åt Eddie idag.

Kom i måndags o berättar att han har prao nästa vecka...jippi liksom!

Syon har gett honom ett papper bara o låtit honom fixa plats själv,bussigt liksom.Han som dessutom åkt halva europa runt o inte haft så mycket tid på sig.....


Eddies pappa sjukskriven så där går inte,min sambo kör farliga maskiner o min pappa lär upp en ny kille så inte lämpligt där heller ju.....


Han får va med mej asså...jag ska lära'n allt jag kan! ha ha ha

Trots alla endags-praosar i tidigare årskurser o så har han aldrig varit på Ica förr så nu var det dax liksom,vi ska köra hårt med honom he he he !!


Av Mamma Xaramia - 28 april 2010 19:27

för första gången på väldigt länge ha ha .Hela dan blev lite "fel" men ändå rätt bra i slutänden


Rätt åt mej som skrev i bloggen dan innan om att planera o så ha ha ha   


Nåja tog en kopp kaffe hemma fast jag var sen och faktiskt så blev det inte mer än en kvart.


Haft 2 härliga dar med ungarna när sambon jobbar eftermiddag.

I vanliga fall är det ju bara jag och Calle dessa veckor ,men eftersom ju barnen är här 2 veckor nu så har jag ju sällskap även eftermiddagsveckorna ju,kul .


Fast man är rätt slut på kvällarna.Pust Lite ensamstående med 4 barn-känsla.....


4 barn,4 barns tider,dagis,fritids,läxor,papper som ska fyllas i,simskoleavslutningar....och en massa massa annat.

Dessutom ska man ju försöka jobba,laga mat,tvätta och sånt annat tråkigt ju .


Både igår och idag har jag dessutom haft större barnens kompisar här,de märks knappt.

Just nu sitter det 4 grabbar på uteplatsen .....och spelar POKER!! Liksom ?!


Jag och Calle o Affe + Thilda med barn har precis varit på teater i Folkan rakt över vägen.Stora killarnas kusin Olivias klass spelade "Grease" för att få in pengar till klasskassan,Smart!



De var jätteduktiga! Calle satt still 40 minuter och klappade händerna efteråt fast det egentligen var sovdags ......kanske sover han liiite liiite längre än kvart i 5 i morgon när jag kan sova lite längre på morgonen,jobbar kväll imorgon.


Båda har kvällspass,tur vi har en snäll mormor som ställer upp,det är guld värt! Tack mamma !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards