En dag i taget.....

Alla inlägg under december 2010

Av Mamma Xaramia - 12 december 2010 07:48

Har nyss vinkat av sambon och Calle....de ska åka till Kumla några dar och umgås med Calles storasyskon därnere och farmor/farfar .

Hela familjen var uppe innan 7 (även de tröttaste!) och sa hej då.

De skulle åka tidigt så de hinner se brorsan spela innebandy när de kommer ner.


Calle har packat munspelet och lovat att spela för farmor och hjälpa till att julpynta....Åhhh vad glad hon ska bli   


Själv har jag en del skolarbeten kvar att göra så nu blir det råplugg sista dagarna....pust!

Fast idag blir det nog en promenad till affören och sen pepparkaksbakning tror jag.Hunden (som heter Brorsan) började fira Lucia redan igår kväll då han gick på Luciapub i Folkan.


Pilska ubersociala tonårsslyngeln smet när vi va ute på kvällspinkning och helt plötsligt hör jag röster från andra sidan gatan om att det kom en hund.

Lagom som jag kom ner dit stor nån o va precis på väg in så då smet hunden in,förbi vakt och inträde och rakt in på dansgolvet....ha ha ha !Vilken dåre!


När jag hann ikapp honom tittade han på mig konstaterande ungefär som att

-Åh va kul att du med kom! ...eller inte !

Sen var det slutfirat och snöre på halsen forever nu.....tills kulorna är borta !


Med lite sorg konstaterar jag att favvoprogrammet "Så mycket bättre" nu inte kommer förgylla lördagskvällarna längre.

   

tänk vad fort tiden går,dessa bilder är tagna för 2 år sen men det känns som igår.



Av Mamma Xaramia - 10 december 2010 16:17

med alla mina grabbar...eller några av dem iallafall  


Sambon har precis åkt iväg,ska ut och äta med sitt jobb...kan nog va kul för honom då han ju varit sjukskriven så länge ju.


Minstingen sover,feber och gnäll.Håll tummarna bara att det inte är den fruktade magsjukan som härjar på dagis....

Själv ska jag ta ett glas vin,kolla Idol-finalen och plugga....fast kanske inte i den ordningen ha ha .


Fick besked igår om att jag kommit in på 2 av högskolekurserna jag sökt på distans.Inte mina förstahandsval men helt ok,och jag står som reserv på flera andra kurser och några är inte antagningen klar än.


Blir till att läsa Matte B ,Engelska B,Historia och ev nåt med på Komvux och sen några högskolekurser,kanonbra ju !!


Av Mamma Xaramia - 7 december 2010 06:02

är det i skolan,full fart in i det sista .....pust!

Blev så himla glad igår


Fick VG på ett grammatikprov i engelska i skolan och på det nationella provet (också i engelska  bestående av 4 olika delpprov) fick jag MVG   


Matteprovet jag chansade och skrev fast jag ej hunnit klart de kapitlen i boken fick jag G på och nu väntar nationella prov i matte med på torsdag .



Igår var jag med Eddie hos studie-och yrkesvägledaren i hans skola,dags att fundera på gymnasiet ju.

Lutar väl åt nåt inom data (nähä!?) för hans del.Tror det blir jättebra,hoppas bara betygen räcker när han haft så himla kämpigt i skolan så länge ju   


Nä nu ska jag ta en stor kopp kaffe till och sen kolla barnTV ,ed calle en stund ---







Av Mamma Xaramia - 4 december 2010 17:50

 

 


Nu slappar vi framför Tvn en stund,Calle kollar Bolibompa.

Har nyss ätit jättesmaskig middag så nu står mag.en i 4 hörn.


Ikväll blir det "Så mycket bättre" och kanske dippa lite..







Av Mamma Xaramia - 1 december 2010 15:48

kallt nu...men riktigt riktigt råkallt ute....brrr!


Blir till att värma sig med lite glögg ikväll.


Skrev engelaska nationella prov igår,både läsförståelse och hörförståelse.

Gjorde den muntliga delen idag och skrev även matteprov idag....pust!


Rätt trött i  huvudet nu .....


Bara några småuppgifter kvar nu....typ...eller inte!Flera stora grejor liggandes


men men lägger i både extraväxel och turbo! Jag ska fixa detta ,men mer än godkänt i allt.


Fått besked om vårens kurser och tackat ja till det,ser fram emot våren....nya ämnen,nya kurser....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards