En dag i taget.....

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mamma Xaramia - 5 oktober 2010 12:54

                    
  

 
Av Mamma Xaramia - 5 oktober 2010 09:06

värsta strömavbrottet här igår eftermiddag och kväll.

Typ helt mörkt i HELA byn ca 2000 hushåll berörda.får väl se hur många barn det föds om 9 månader he he.

Nej nej INTE här,det har jag nog sett till,men många andra kanske.....  


Tydligen skulle det ha varit planerat,men ? varför har man inte fått nån information då??


Nåja,klyftpotatisen som precis var på väg in i ugnen när avbrottet började,fick vänta.

Väldigt ovant med strömavbrott när man bor i lägenhet inne i samhället .....känns lite märkligt på nåt sätt!

Förr,när man bodde i skogen var det strömavbrott lite nu och då så då var man mer van liksom......men lite ljus ,tändstickor och ficklampor lyckades vi hitta.


Blev mjölk och smörgås och lite annat till middag,va sjutton gör man  ??

För övrigt gick det ingen nöd på oss,myste,läste läxor,läste sagor....stora killarna spelade yatzy,de små somnade.Sambon och jag masserade ömma fötter och axlar i skenet av stearinljus,värre kan man ju ha det  


Kollade en stund på film i laptopen,Life of Brian...sen somnade vi gott och när vi vaknade var det ström igen.Hade en lite feberhet unge mellan oss så vi behövde inte frysa heller....

Calle hade såpass mycket feber att vi gav Alvedon,brukar vara mycket restriktiv med sånt ,men i natt behövdes det.

Idag är han hängig och blek ,lite febrig men mycket bättre....


Ström har vi så man fått lite kaffe på morgonen,dock funkar inte Tv och bredband,så felanmält till Telia.Försök förklara för en 2-åring varför inte Bolibompa funkar på Tvn liksom....  

Surfar på 3s modem nu,funkar bra det med !


Håll tummarna att strömmen blir kvar så vi kan äta klyftpotatis ikväll och jag kan plugga lite liksom....

Av Mamma Xaramia - 4 oktober 2010 07:24

lite nackspärr fortfarande...aj aj aj!

Helgerna går tyvärr väldigt fort....men men ny vecka nu,nya tag!


Lite pluggande har det dock blivit,lyssnat klart på en jättebra bok.Som dock blev lite too much på slutet även om jag tyckte den var riktigt bra(särskilt 1a halvan)

   

Även börjat(börjat om...) på 100-åringen...ska läsa och diskutera i Bokcirkeln.

Började på den för ett tag sen men kom av mig när jag skulle läsa Harry Potter i skolan...


Calles bästa nu på morgonen:

olla ....olla...!Säger Calle o pekar på Tvn(tänker på en scen i Yrrol )


Hm min lille kille tänker olla....jamen det fattar ni väl.. ..ålla....MÅLA,vad trodde ni liksom


Det var en tecknad gris som MÅLA på tvn......

Av Mamma Xaramia - 2 oktober 2010 08:21

Kinagryta på fläskfilé,vitkål,lök,morötter,bambuskott och wokgrönsaker....mums!


Efter det tog sambon med sig stora killarna till Fyrishov på innebandymatch.

Derby Sirius-Storvreta...


Småkillarna och jag fick en mysig egen kväll med salta pinnar och fruktsallad.

De somnade hyfsat tidigt så jag hann läsa lite bok,plugga glosor,surfa och slappa i tv-soffan.

Av Mamma Xaramia - 1 oktober 2010 12:31

solen skiner,fåglarna kvittrar....och dammtussarna virvlar !


när solen skiner ser man hur skitiga fönstrena är,fågeljäklarna låter illa och viftar ut en massa frön....och dammtussarna förökar sig av sig självt liksom....men vem orkar bry sig?

Är det positivt eller inte att tänka så??


kanske orkar jag dammsuga sen....kanske inte...återstår att se.


Vi tog en promenad och handlade lite istället.

Glad att Calle är piggare igen,sambon har jobbat hela veckan och idag på eftermiddagen kommer de andra barnen   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards