En dag i taget.....

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Mamma Xaramia - 11 oktober 2010 14:24

fast jag själv ogillar just det:Dmåste bara få skriva av mig....


alltså,allt går om man VILL!!det mesta iallafall!:)


jag vet det,jag vill tro det....


så less på folk som mest gnäller.Varför blir man sån?!

så nu måste jag få gnälla lite:D....


jag skulle kunna lägga mig deprimerad o bara grina vilken dag som helst....tro mig det finns dar jag gör det,MEN sen reser man sig igen,hittar nya vägar,försöker påverka sin situation! För jag tänker jäklar inte ge upp !

Jag är själv ansvarig för MITT liv!


Resa sig upp,ta en sak i taget ÄVEN om det är jättejobbigt så är det bara att göra det.En timme,en dag,en vecka.....så går tiden och man gör sitt bästa!


jag vet hur det är när tillvaron rasar,när saker händer man inte rår på,vet hur det är att må riktigt jävla pissdåligt,vet jur jobbigt det kan va med ungar,diagnoser hit o dit,skittaskig ekonomi....jag vet hur det är ?

och visst gnäller jag med ibland! men jag försöker se saker positivt,försöker hitta lösningar,vara glad åt det lilla,vara glad åt det jag verkligen har,fokuserar framåt,affirmerar positivt.


Ogillar människors attityd att allt är kört,att allt är "nån annans fel" jämt liksom!!hur kan det va det ? ta ansvar själv då för F*N!


Ta av offerkoftan,fejsa verkligheten och GÖR nåt!!


Uttryck som  "minsann inte tänker plugga när h*n är ledig" eller "jag är ensam med barnen o då finns inte så mycket tid" förstår jag inte riktigt

..eller???

.. självklart har jag som har 4 barn MER tid??? och mer lust att plugga när jag är "ledig"?? suck suck suck....SÅ måste det ju såklart vara !!  


nu har jag gnällt klart !


Hoppas dessa personer en dag inser att det bara är de själva som kan ändra inställningen,problem och motgångar kommer liksom alltid att finnas!

Av Mamma Xaramia - 11 oktober 2010 07:25

travade Uppsala runt igår,gata upp och gata ner.....Calle mumsade french hot dog i hela vagnen.Hittade massa får i en hage,väldigt sällskapligaJag blev slickad på av en hund på tåget....ja en spännande eftermiddag   

 



Pluggat engelska glosor så idag blir det dubbla läxförhör.


Kallt ute idag,runt noll,så idag blir det tunn vinteroverall på för Calle Bus.


Fått flera jättefina efter Årekusinen Dennis,ena passar perfekt nu   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards