En dag i taget.....

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Mamma Xaramia - 2 augusti 2010 19:29

har alltid varit,samlat på stenar,snäckor,frimärken,bokmärken,sköldpaddor....


.och en del annat !


Sparat det mesta genom åren men numera försöker jag att inte samla på mig allt för mycket....bara några få saker betyder verkligt mycket för mig.

Allt annat har jag gett bort,sålt,skänkt eller kastat....varför spara en massa onödiga grejor liksom ?


En bra bok är härlig att köpa,äga och läsa....sen är det en ännu härligare känsla att ge den vidare och låta nån annan läsa den,tycka om den och kanske äga den eller kanske kasta den eller ge den vidare.,...

Själv läser jag aldrig en bok 2 gånger så varför spara utlästa böcker då liksom ??


Jag är inte materialist,inte ett dugg....ju färre saker desto bättre på ett sätt!


Å andra sidan finns det ju saker som är "bra att ha för att underlätta"....jag menar micron,mobilen eller datorn,inte sjutton skulle jag vilja leva utan dem....men om jag var tvungen så skulle det funka det med....


medans det funkar alldeles utmärkt att va utan bil.....hade jag väl aldrig trott men så är det! Vi har heller ingen diskmaskin,inga stora problem heller...


Vad vill jag ha sagt?  ingenting alls.....ha ha ....bara lite tankar som poppade upp


Det viktiga i livet finns i hjärtat,våra minnen,tankar och känbslor finns alltid med oss,finns alltid kvar och INGEN kan nånsin ta dem ifrån oss....glöm aldrig det!


  Den bilden,......känslan där....är värd mer än alla saker i världen!

 

Av Mamma Xaramia - 2 augusti 2010 18:54

jobb 7-12,vaknade redan innan 6 så Calle o jag hann mysa en stund och kolla på "Drömmarnas trädgård" innan det var dags att cykla iväg.


Handlade efter jobbet,sambon mötte mig och sen cykling hem i regnet...herregud det är ju bara vatten !


Hade tänkt fira Calle i helgen när stora killarna kommer,men alla andra ville tydligen annorlunda   


Kusiner,mormor o morfar och storebrorsorna dök upp allihop på eftermiddagen,Calle blev helt till sig när det sjöngs o man fick paket.


Egna bestick,kläder,massa småbilar och en grävskopa.....och en smarrig tårta ,en perfekt födelsedag helt enkelt!!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards