En dag i taget.....

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Mamma Xaramia - 24 juni 2010 22:20

Man lever bara EN gång(vad vi vet...)


En del tror säkert att detta med att jag ska börja plugga är nåt påhittat här o nu typ,men icke,inget kan vara mer fel.


Jag har ända sen jag var liten velat bli lärare,men mitt förnuft har sagt ifrån....orka liksom!!


kanske nåt liknande eller nåt helt annat


Jag gick samhällsvetenskaplig linje(ja det HETTE så då !) just för att jag inte riktigt visste vad jag ville göra.....och jag är fortfarande där .....många år på Ica,flera barn senare och en annan utbildning och annat jobb senare....såååå..


Jag vet inte vad jag vill bli!!


Tänk vad enkelt om jag vetat att - Jag vill bli....frisör! Fine,betygen räcker så då blir jag det!


Men nu är det inte så för mig.


Jag bara känner i hela kroppen att jag VILL mer,VILL vidare....utveckla mig,mina kunskaper och använda allt jag lärt mig genom åren,hitta ett sätt att använda alla mina erfarenheter och min personlighet till nåt mer....


MEN inte så att jag på nåt sätt ser ner på nån som är kvar på samma arbetsplats länge eller nåt sånt,no way!

Jag beundrar de som inte har denna "längtan/rastlöshet/nyfikenhet" som jag har.....de som har "drivet",entusiasmen och orken att kämpa kvar,jag har det inte.....


Jag önskar att jag kunde vara "nöjd",slå mig till ro och använda det jag skrev om ovan på ett jobb....men jag drivs vidare...jag är inte på rätt plats för mitt rätta jag just nu och då måste jag göra nåt åt det !


Och nu är steget taget....jag måste börja nånstans.....


Av Mamma Xaramia - 24 juni 2010 21:05

Jäkla magsjuka....ikväll har sambon kräkts....igen! suck...


Calle kräks inte men bajjar illa som sjutton och äter typ ingenting ju....inte så himla kul!

Han lever på saft,jordgubbar,några bananbitar,lite chips och idag faktisk lite välling med.

Var lite i valet o kvalet igår hur jag skulle göra med dagis/jobb idag ....skulle jobbat kväll 14-21.15.I vanliga all,dvs när sambon jobbar,så lämnar jag dessa dar 13.30 och han hämtar 16.30


MEN eftersom nu sambon själv är sjuk,hans stora son är sjuk och Calle har varit sjuk kändes "att jobba" inte jättebra.Sambon har legat i 2 dygn,först nu ikväll ligger han i soffan och är typ kontaktbar,så att han skulle kunna hämta Calle och ta hand om honom i flera timmar hade nog inte funkat.


Calle själv är hyfsat pigg men sover middag mycket,flera ggr /dag och länge och som sagt,äter INGEN mat!


En unge som inte äter kan man ju liksom inte lämna på förskolan kände jag och att be nån annan va barnvakt känns liksom inte heller okej....vem sjutton vill bli magsjuk liksom??


Nåja,JAG står upp,jag är INTE magsjuk än....*peppar peppar*


Idag har vi typ kollat Pingu,kollat Fåret Shaun,kollat andra program,skrotat Nakenfis ute,blaskat av sig i lilla poolen och Mamman har faktiskt snajdat ihop en midsommarstång,det ni  

 



Sen att den kommer vara typ vissen o död imorgon,jamen spela roll då,det ÄR en Midsommarstång o duger som dekoration,sådetså!!





Av Mamma Xaramia - 24 juni 2010 12:45

ja du ,vem sjutton vet ???

Hos studievägledaren i Gimo fick jag fylla i en massa tester och papper för att få lite vägledning,genom att få fram vilken sorts "personlighet" jag är kunde man sen matcha med olika yrken utifrån det,spännande!


Jag var Social.Artistisk och "....hm...nåt mer"

De yrken jag kollat lite på är :

* Socionom

* Lärare,funnits i tankarna ända sen barnsben

* Trädgårdsmästare

* Kock


och faktiskt nu även Studie- och yrkesvägledare.....??


Trädgård,att odla  och sånt ÄLSKAR jag,men hur försörja sig på det liksom ? Sen är det tungt fysiskt och jag har ju redan nu problem med bla ryggen


Kock,samma där,ÄLSKAR att laga mat,men då helst dagtid,så himnla less på kvällar/helger


Socionom: mycket intresserad av människor,att "hjälpa" men ändå inte vårda om nån förstår....


Lärare: åt de äldre åldrarna ,kanske ämneslärare? hemkunskapslärare??


Studievägledare?

Gillar att ha många bollar i luften,är bra på att se helheten,att organisera ,att få ihop många saker,att va "spindeln i nätet"......är dessutom ganska bra på att peppa andra,coache lite men ändå inte (älskade jobbet som elevassistent)......bra på att lyfta fram andra människors bästa sidor.....


Som sagt - It-s a jungle out there!


Känns bara så skönt att ha tagit ett steg ut i djungeln.....vem vet vart det leder ?


Enligt ett test jag hittade på nätet (mest på skoj ju )


Du Blev Humanistiska Hugo:
Du är en underbar pedagog och brinner för att lära ut dina kunskaper och erfarenheter till andra. Kanske har du ledaregenskaper och ser potential i andra samt kan leda andra i sitt arbete. Du förstår dig på psykologins vikt samt har en pedagogisk och diplomatisk framtoning som gör att andra lyssnar när du talar. Människor intresserar dig. Yrken kan vara lärare, pedagog, psykolog, coach eller beteendevetare.

Av Mamma Xaramia - 24 juni 2010 08:26

dan innan midsommarafton.

Semester imorgon och sen ledigt lördag,söndag och måndag ....


Fått antagningsbesked från skolan,fått papper från csn och har pratat med jobbet om tjänstledigt  


Eftersom de ska minska timmar på min arbetsplats borde det inte va några problem att få ledigt ju?


Sambon fortfarande hängig och kallsvettas,svettas vanligt och sover....Max trött och hängig....Calle sådär,hyfsat pigg men bajjar illa som fan och äter typ INGET!


Igår på eftermiddagen var vi en sväng till syrran i huset (hon har ju flyttat nu) ,fikade lite,Calle sprang i vattenspridaren och kastade bort alla bocciabollar...


Fick(tog!) med mig några jättefina pioner hem.....


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards