En dag i taget.....

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Mamma Xaramia - 17 maj 2010 10:37

på flera sätt .....

Av Mamma Xaramia - 17 maj 2010 09:36

imorgon är det 15 år sen min förstfödde föddes......


Jag var SÅ otroligt ofattbart lycklig,svävade på moln i flera veckor,helt förundrad över en ny liten varelse......kunde nästan börja grina bara av kärlek liksom.


Idag är varelsen en gänglig morgontrött tonåring   men fortfarande lika fin och även om jag inte svävar på små moln dagligen utan har landat lite sen dess,(totalkraschat ett par ggr med !)så förundras jag fortfarande över detta med Livets storhet,ett barn= ett nytt liv.


Vem vet hur varelsen utvecklas och varför blir man den man blir??

Många intressanta frågor som inte har några färdiga svar.....och som kanske inte kräver svar,bara lite tanke.....vi utvecklas ju ständigt....jag är inte den jag var och jag vill heller inte vara det.


Jag har gått igenom massor med saker på dessa 15 år,på gott och ont.

Jag har lärt mig massor om livet men framförallt om mig själv.


Som Calle säger : "Lamla....oppigen!"(översättning=Ramla? Upp igen!)

precis så är det.....man ramlar på livets stig...men bara att stiga upp igen....och igen.....och igen!

 


Inte sjutton trodde jag väl då.....för 15 år sen med en alldeles ny liten person på min arm, att jag idag skulle ha FYRA söner....och ha upplevt förlusten av ett barn i magen.....och ha 2 bonusbarn(nåja tonåringar då!)....


Livet blir sällan som man tänkt....men himlans bra ändå!  




För varje barn man får lär man sig att ÄLSKA inte kan delas.....

Man kan älska ETT barn,eller TVÅ,eller TRE.....eller precis så många man får i livet.....  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards