En dag i taget.....

Alla inlägg under april 2010

Av Mamma Xaramia - 22 april 2010 13:58

    

Av Mamma Xaramia - 21 april 2010 20:00

Jag säger bara ....VILKEN DAG!!!!


Allt som kan strula på jobbet strulade verkligen ,till slut visste man inte om man skulle skratta eller gråta ?!

Men men världsbäst som vi är så fixade vi det ,vi kämpade på som f-n för att allt skulle funka.....

Nåja,handlade lite,gick och solade en stund....skönt!

En halvtimme helt ensam ....lovely!


Hämtade Calle 14,hem o fixa mellis.


Pratade med Isak (och Eddie och Affe en snabbis),de skulle precis gå på bussen i Italien för att åka hemåt.De lät lite gladare idag än sist .....bara att gilla läget liksom....nåja nu är det på väg hemåt iallafall.....jobbigt att sakna ju ...  


Jobbade extra en timme mellan 17-18 ,då en kollega skulle iväg.

Kan ju va bra att ha lite "tillgodo" en annan gång.....


Väl hemma gjorde vi en god grekisk sallad och till det ett glas vin,ledig imorgon ju   

Av Mamma Xaramia - 20 april 2010 19:48

Promenad till dagis,lämnar 6.30

Så himla härligt med våren,nu är solen uppe på morgonen,älskar den tidiga stunden när det fortfarande är ganska tyst och lugnt ute.....innan allt folk vaknar....att ta en kopp kaffe innan man börjar jobba....


Jobbat 7-13,hem en snabbis,bytte om,åt lite ,packade lite grejor,sen hämtade jag Calle vid 14 och vi åkte buss + tåg till Uppsala ,mötte pappsen och shoppade nya stövlar + foppatofflor till Calle(gissa om han var mallig när han provade dem på skoaffären?!),nya byxor till mig .


Åt italiensk buffé,sen buss hem och Calle höll sig faktiskt vaken hela vägen....sen hem o åt välling o somna bums,trött liten kille efter en dag på dagis....


Idag har Calles moster(min syster Thilda) varit på hans dagis och jobbat (vikarierat för nån av fröknarna ),hon ska vara där senare i veckan med,då hon gör praktik för sin utbildning.


Hon var där förut nån vecka men den veckan var tyvärr Calle sjuk så de träffades inte på dagis ju.....men nu så....och det var tydligen inget konstigt alls att Moster jobbade på dagis...ha ha


Det är så kul att se hur han älskar dagis,han bara knallar in .....vinkar glatt           " hejjå" när jag går.Nån enstaka gång har han varit lite velig och kramats lite längre än annars men inte nåt gnäll,aldrig ledsen eller så....skulle ha SÅ svårt att lämna då....fast jag vet att det oftast går över direkt när man gått därifrån.


Hans fröknar är verkligen suveräna på att "ta" honom,de pratar och grejar och avleder och får honom att gilla dagis.


Men som sagt,vi väntade hela förra terminen på "bakslaget" ang dagis,vet ju att det brukar komma.....men men .....vi väntar än.....han bara ÄLSKAR dagis helt enkelt!!  




Av Mamma Xaramia - 19 april 2010 11:32

Ledig idag,så himla skönt....ingenting inplanerat alls.

Skönt med såna dagar,som man bara kan ta som de kommer.


Tog en promenad med Calle till affären och handlade lite,ringt några samtal,avbokat ett tandläkarbesök och ett utvecklingssamtal,barnen är ju fortfarande på vift i Europa.

Pratade med Isak för några timmar sen,då satt de på en buss i Grekland på väg till nån båt som skulle ta dem till Italien för att sen åka buss hemåt.


På eftermiddagen ska vi tvätta lite och dammsuga lite om vi orkar.....eller så går vi ut i solen en stund ,kanske hinner vi båda.

Ska försöka hinna läsa ut min bok med,ska nog lägga mig och vila en stund på spikmattan nu när Calle sover middag.....sen är det ju full fart igen.


Sambon jobbar förmiddag och de stora barnen är som sagt inte hemma här,så det är väldans lugnt och inga tider alls att passa eller läxor att göra.....mysko känsla ju.


Av Mamma Xaramia - 19 april 2010 08:00

la jag upp 2 bilder för att se hur stor Calle blivit,gör väl lika nu med med en nyare.


Jag gillar att blogga och jag älskar att ta kort,tycker om att uppdatera ofta så alla läsare ser vad som händer......



  Calle 1,5 år      Calle 8,5 mån   Calle 3 dar

Av Mamma Xaramia - 19 april 2010 07:45

Nu har jag ringt skolan och meddelat att barnen inte kommer idag,de är på ett hotell i Grekland.


Det sista vi härhemma hörde var att de var i Grekland(måste ha flygits dit istället för spanien då) och att de nu skulle åka båt 20 timmar till Italien för att sen åka buss hem.

Herregud vilken resa liksom!!


Mina barn som aldrig varit utomlands alls förut .....sen Gran Canaria en vecka och halva Europa i båt+ buss på väg hem....kanske har vi dem hemma till onsdag-torsdag...nåja vi får väl passa på att njuta av "lugnet" härhemma då då   


Vi hade en jättemysig utflykt till Uppsala igår,buss+ tåg (Calle älskar att åka tåg),strosa lite på stan,lekte i Stadsparken....han är helt galen.....hit och sen dit,ska prova allt på en gång ha ha.


Sen gick vi och åt kebab och åkte hem....han var helt slut och somnade direkt strax efter 18.

Av Mamma Xaramia - 18 april 2010 11:14

sakta sakta är barnen på väg hemåt.

Pratade med Isak igår,då skulle de till flygplatsen och flyga till fastlandet (Spanien?) på natten för att sen åka buss genom Europa hemåt.

Pratade med Eddie med och har pratat med Alfred tidigare i veckan,en märklig känsla att höra dem och veta att de är så långt hemifrån....saknar dem massor men för mig kunde de ju egentligen  lika gärna vara hos sin pappa en vanlig "pappavecka",men som sagt....nu borde de va här....


Buss i 1-2 dygn liksom,Stackars Affe som har massor av spring i benen annars ju,men vad kan man göra likso,på nåt sätt måste de ju hem....


Hoppas de har det bra och att de gör det bästa av det.  


Lite luttrad blir man ju som "varannan-veckas"-mamma,man lär sig leva med att barnen är hos den andre föräldern varannan vecka och även om man ses,ringer ,sms:ar och så så är det inte samma sak som att bo med varann jämt.

Skulle inte vilja ha det annorlunda,barn behöver båda sina föräldrar(även om det INTE är lätt att få till ett samarbete!) helt klart och det vore väldigt EGO av mig att  kräva att barnen alltid skulle bo här....så länge deras pappa är en bra pappa.....är väl medveten om att ibland ser saker annorlunda ut och då får man lösa det på annat sätt!


Man lär sig leva så även om saknaden ALLTID finns,men nu efter mer än 3 år såhär kan jag slappna av och faktiskt se på boendet annorlunda än i början då saknaden var jättejobbig.


Å andra sidan är det barnens självklara rätt till BÅDA sina föräldrar, de behöver oss båda ju ......de har aldrig valt att jag och deras pappa skulle separera .....


Snart lite lunch och sen en tur till Stadsparken i solen  


Men först en kopp kaffe med min Älskling   

  Calle förra gången vi var till Stadsparken

Av Mamma Xaramia - 17 april 2010 18:21

Bara att gilla läget liksom.....mina stora barn är kvar på Kanarieöarna med sin pappa ,faster + familj och farfar och jag vet inte när de kommer hem.


Vi brukar byta fredagar så egentligen skulle de redan va här,men nu skulle de ju inte komma hem till Sverige förrän idag och då sa vi att de skulle komma hit till mig imorgon söndag men nu blir det alltså inte så.....en massa aska i luften som gör att det inte flygs,men vad göra liksom ?


 Bara att gilla läget!  Shit happens! Inget jag kan göra nåt åt,hur gärna jag än velat


och för dem är det nog ingen fara,bara att hoppas att de har det bra därnere och får nån/några extradagar i solen.


Bytt mobiler ,min är alldeles för avancerad för mig....jag fattar nada!

Sliter ,mitt hår i frustration...he he     


Men men det blir säkert bra när man vant sig!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards