En dag i taget.....

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Mamma Xaramia - 26 april 2010 18:45

vilken härlig dag!


Sol och varmt,haft kortärmat idag,suttit ute och druckit kaffe.

Promenad med sambon på förmiddagen och en kopp kaffe i solen innan han åkte och jobbade......


Calle har varit ute precis hela dan,med undantag för nån timmes middags sovande


Planterat penseer,promenad till aff'ären,hämtat på fritids,monterat partytält ,lekt med barnen,röjt,diskat och badat barn....haft flera av barnens kompisar här.


Måste "många barn" automatiskt betyda "jobbigt"?


idag har alla mina 4 barn varit hemma på eftermiddagen ,2 äldre kompisar till 14-åringen har varit här,en kompis till 7-åringen....och flera barn/grannar som de lekt med ute.....?

De har lekt ute,varit inne,cyklat,gungat,spelat Wii,spelat Wow,spelat innebandy ute,lekt i sandlådan,spelat poker....hjälpt mig med maten...jag tror det beror mycket på en själv.....på dagsform och humör......och hur man är som "ledare".


Visst finns det dagar som är JOBBIGA,men det är mer allt sammantaget,omständigheterna som gör att det blir jobbigt,inte själva barnen.

Älskar mina barn över allt annat....och mycket KAN man göra själv för att det ska bli mindre jobbiigt,....vara positiv,planera,inte stressa utan förbereda i tid,ha bra rutiner,sänka kraven på tex städning,delegera uppgifter hemma.....hjälpas åt helt enkelt!


Och ha kul   


Jag tror också det är viktigt att vara tydlig NÄR man upplever det som jobbigt och faktiskt säga till barnen ,säga nej och förklara att just idag passar det inte,idag kan man inte leka eller att idag leker vi bara utomhus eller att man tycker de är för högljudda.



Allt har funkat SÅ bra


Fast barnen är i åldrarna 1-15 år så har det varit rätt "lugnt"


En av äldste sonens kompisar har även hjälpt en av de yngre sönerna med matteläxan efter maten helt frivilligt.


Känner mig nöjd idag och väldigt stolt över mina fina grabbar+ kompisar


Vem sa att det var jobbigt med fyra barn ???

Inte jag iallafall,inte just idag   

Faktiskt är det väldigt sällan jag tycker det överhuvudtaget,.....och nu har vi ju barnen i 2 veckor sammanhängande då ju de storas pappa hade dem så när de var till Gran Canaria o sen åkte runt halva Europa för att ta sig hem....och i helgen kommer även bonusarna (min sambos äldre barn) så då är ALLA samlade...  


Vi ska utmana ödet,vi ska åka med alla på hockey till Globen he he


Förra gången vi skulle det så var det ju nån smart vaktmästare som borrat i isen så nåt gick sönder och matchen blev inställd.....inte kul ju!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards