En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Sovmorgon idag...

Av Mamma Xaramia - 15 mars 2010 12:35

Calle vaknade innan 6 imorse och tänka sig....han somna om ....sen vaknade vi vid 9,skönt ju!

Inte ofta vi kan sova så länge,jobb och dagis och skoltider att passa ju,men idag är Calle och jag lediga och sambon jobbar eftermiddag.....


Ätit smarrig lunch,lunchkorv,potatis och pepparrotssås,en höjdare enligt Calle ...mums!!


Just nu sover han middag ,han somnade fast vi sov så länge....så jag ska passa på o få lite gjort härhemma kanske,och göra nån mer av utbildningarna på nätet till jobbet.

Sen blir det promenad i solen,mata änderna och handla lite....


Idag känner jag mig sådär härligt pirrigt lycklig inombords....även om jag är så otroligt slut och trött efter helgens jobb,har ont i lederna idag,haft perioder av mycket sjuka barn mm ...OCH mens idag så är jag på strålande humör ändå!!  

        

en häftig känsla att kunna bibehålla och fokusera på....så otroligt lycklig :

~över våren,ljuset och värmen som kommer....iiiihhh!

~över mitt jobb,sambons jobb och att vi fixar det att få ihop det någorlunda med bådas/allas tider....ett ganska svårt pussel som kräver en del planering...

~över hela mitt liv just nu,kommer inte på nåt direkt jag skule vilja ändra..

~över min sambo och att han fått jobb,Älskar dej !

~över alla våra underbara barn,mina barn,dina barn,VÅRA barn....en samling härligt envisa kreativa sociala varelser i olika åldrar och modeller .

 Och ....alla släktingar och vänner som hjälpt oss att få ihop allt när det såg som mörkast ut....som vågat och valt att finnas där även när det varit svårt....

Tack så otroligt mycket ! Älskar er alla massor!


Ingen nämnd-ingen glömd,ni vet själva vilka ni är   

  


Idag känns livet ganska lätt att leva....jag lagrar den känslan och inställningen....för jag vet att det kommer andra dar då detta behövs för att orka,för att ens orka tänka på nästa dag.


Men Livet är idag,livet är NU....igår kan vi inte göra om och morgondagen vet vi inget om,så passa på att leva och njuta av livet idag!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards