En dag i taget.....

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 20 januari 2010 15:54

Jobbat 7-12,bara 5 timmar men kändes som det dubbla.


En kompis har precis varit och hämta Calles spjälsäng som hon ska få låna av oss.


Eller låna och låna ? tror nog hon kan få den då vi ju inte ska ha fler barn ....det räcker så himla bra ändå   


Från och med måndag blir det andra tider på dagis/fritids eftersom sambon ju fått jobb och vi då inte längre går under "15-timmars barnen" längre.


Just nu känns allt bara så kanonbra,det kan inte bli bättre....så lycklig och SÅ himla nöjd med livet just nu!


Vet att det kommer bli fler tunga dar,så är det....men i det stora hela känns det som att allt flyter!


Vi har kämpat hårt,hårt som f-n,vi har gått igenom massor,fått våra smällar i Livet.....vi har träffat Döden,vi vet vad avunddjup sorg kan göra med människor,vi vet hur arbetslöshetens fattigdom tär på ekonomin och familjen,vi vet hur ett nytt litet barn kan va både klister och motsatsen i ett skört förhållande,vi vet hur viktigt det är att värna om "oss",att våga stå emot,att kunna säga nej,att respektera sig själv......jag har tagit mycket "skit" när jag sagt vad jag tycker/tänker.....och det har det varit värt det,varenda gång!


Jag är den jag är,den jag alltid varit....och kommer förbli!!


jag sitter inte på några höga hästar och tror att saker är eller ska vara på ett visst sätt,jag ljuger inte för mig själv eller omgivningen,jag leker inte "Lyckliga Familjen" och bygger luftslott- jag lever i verkligheten- med ALLT vad det innebär!


Jag ser saker för vad de är,vågar se....vi rasar och reser oss...även om många kring oss tvekat ,kanske även vi själva ,vi har tvekat på varann,på oss själva och på livet i sig självt .....men nånstans har vi hela tiden haft varann och hållit fast,fokuserat framåt och kämpat.....


Jag  har legat på botten i ett svart hål,naken själsligt och kvidande och gråtit så många tårar hysteriskt att ingen nånsin skulle tro mig.INGEN


Det har funnits stunder så oerhört grymt svarta och tunga att jag inte sett nån ljusning,inte velat leva längre.....och varit på väg från tanke till handling..


vi vet hur mycket styrka som krävs för att resa sig....igen ....igen....och igen!

 

Vissa dar har bara förflutit,vi har inte varit bra föräldrar,inte ens bra människor,vi har gjort massor av dumma onödiga saker och flera misstag ,men vi är bara mänskliga,vi valde inte hur livet skulle testa oss....

men vi gjorde vårt bästa att hantera det.


Man hade säkert kunnat göra massor annorlunda,men nu gjorde vi som vi gjorde,ingen idé att ångra,älta .....bara att se framåt....starkare än nånsin!!


  Tillsammans klarar vi allt   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards