En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Vilken kanondag vi haft....

Av Mamma Xaramia - 12 januari 2010 19:15

Vaknade vid 6,hann dricka en kopp kaffe i lugn och ro innan småkillarna vaknade.Calle fick välling och vi hann mysa en liten stund innan det var dags att bege sig ut på en kylig morgonpromenad (- 17 grader) till jobbet.


Apropå jobb,fasiken så kul det är med lite ansvar igen....gillar frukt och grönt!!

Tillsammans Ingela är vi så jäkla bra.Du är så himla duktig på vissa saker och jag på de andra....kan inte bli bättre ju   


Väl där var en kollega sjuk så jag erbjöd mig att jobba lite längre(skulle sluta 12),och det passade perfekt då jag skulle hämta på dagis/fritids kl 14 och slapp gå dubbla gånger.Calle var första dan på dagis på länge,hade gått jättebra.

Han tyckte det var jättekul att vara tillbaka,glad och sprallig när jag hämtade honom,"bubblade" hela vägen hem.....


När vi kom hem hade vi mellis serverat,sambon hade fixat det när alla var på ingående i hemmet.


Sen hjälptes vi alla åt att fixa middag,alla var verkligen jätteduktiga!

Calle fick övervaka allt och vara lite arbetsledare och tugga lite päron under tiden...

    


Efter sanering i köket var det dags för lite sanering av småkillar,de dumpades i badet......det behövdes !!


Nu sover de som små grisar,mätta,nöjda och glada.....

Och sambon och jag får hela kvällen för oss själva....  så himla skönt att inte jobba lika mycket kvällar längre...

...

Tack Älskling för att du finns,för att du delar min vardag,för att du tar hand om mina barn på ett kanonbra sätt,för att du orkat denna höst/vinter med mitt tuffa schema....fy fan vad vi kämpat....vi är så jäkla bäst....tillsammans klarar vi som sagt allt!!

  


hold on....hold on.....



Tillsammans tar vi oss över de hinder som uppstår,hittar lösningar,....finns INGET vi inte skulle klara....vårt förhållande har testats massor....men så har vi ju varit med förr båda och vet vikten av att verkligen vårda förhållandet och våga vara ärliga framförallt.....inget spel för gallerierna,inga luftslott,inte massa förväntningar om hur nåt "ska vara"....bara kärlek och ärlighet....och en massa skratt.



och nu har jag fått ett bättre schema där tiderna passar mig/oss bättre.....snart är det varmare och vår....kan det bli bättre liksom ??

Jo att sambon snart får ett jobb....håller tummarna!!


  Love you forever,vill leva TILLSAMMANS med dej alltid!!  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards