En dag i taget.....

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Mamma Xaramia - 2 januari 2010 22:13

var vi alla tre efter en promenad till affären med pulka,Calle älskar verkligen att åka pulka och att få gå själv inne på Ica.Jag får tyvärr jätteont i fötterna av att gå långt men försöker ändå röra så mig så mycket jag bara orkar och kan,det är så bra för humöret!


Calle gillade leksakerna jag hittat i källaren,bla burkar att stapla på varann,han va jätteduktig!! Hittade även ännu mer Duplo lego,den enklare varianten Primo som Calle gillade och som han kan bygga mer själv,vanligt Duplo är svårare.


Efter promenaden blev det bad,vi badade tillsammans.....trångt javisst men mysigt!

Oftast badar han ju själv eller med Alfred så det var spännande att bada med mamma denna gången.

Sen blev det lite varmt te och popcorn och film i soffan när Calle somnat.

 




Härligt med nytt år

-nya möjligheter,nya val,nya utmaningar,nya mål ,nya insikter....



Jag är så himla nöjd med allt jag har här och nu....fattas bara annat liksom!


MEN jag tänker inte stanna där.....jag vill vidare....vill veta mer,kunna mer,se mer,höra mer,utforska mer,lära mig mer,dela med mig av mer,uppleva mer...




  

du har din egen väg att gå skit samma vilket håll
det kanske blir en liten omväg men vad spelar det för roll
alltid lär man sig väl nåt det var väl så det skulle va
det blir en massa spe och spott men det är skit man måste ta




Av Mamma Xaramia - 2 januari 2010 15:05

efter nästan en veckas ledighet.Har varit en skön och välbehövlig ledighet men kul att börja jobba igen,ser fram emot nya schemat som börjar gälla nästa vecka  


Har ju haft ett rätt jobbigt schema sen jag kom tillbaks efter barnledigheten,tror jag haft 12 eller 13 stängningar på en månad.....nu kommer jag ha 5....MEN tidiga mornar istället.

Mig passar det MYCKET bättre då vi ju ändå är vakna tidigt och barnen ändå ska upp till skola och dagis.

De veckorna stora killarna är här kommer jag inte ha nån stängning utan va hemma alla kvällar,perfekt ju! Mycket tid med barnen och mycket tid med sambon och det kommer funka bra även om sambon får jobb som innebär skiftarbete.


Var ganska trött när klockan ringde vid 6 men det var ju bara SÅ himla fint ute när jag gick till jobbet,massor med nysnö, så efter en promenad dit och lite kaffe piggnade man ju till.


Så tyst och fint så tidigt på morgonen,helt fantastiskt.


Klockan är nu 15 och det snöar FORTFARANDE...... 


Äldste sonen kom nyss och skulle hämta lillbrorsans skridskor,de hade blivit sugna att åka lite hos pappa.

Vilat en stund efter jobbet....sååå skönt!

Sambon o jag har spelat massa gamla (och nya ) låtar för varann och haft gissningstävling vilka låtar och vilken artist,hur kul som helst....men svårt !



Vi är ganska lika men ändå olika,gillar att tävla med/mot varann när vi kollar på "Postkodmiljonären","Vem vet mest" och "På spåret" tex.....rätt duktigt allmänbildade faktiskt- vilket team !   



Det jag inte kan det kan han och tvärtom,ibland kan båda och ibland ingen ju.....och vi lär oss ständigt nya saker.....


Strax dags att äta lite,sen lite mys med Calle (som sover sen middag idag)hittade lite  gamla leksaker i källaren (nya för honom ju!)


Sen blir det nog ett varmt bad,är lite frusen idag och ikväll är det "Stjärnorna på slottet" (tyvärr samtidigt som Robinson ju) som jag gillar.......och 2a delen på Camilla Läckbergs "Olycksfågeln"....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards