En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 11 december 2009

För ett år sen

Av Mamma Xaramia - 11 december 2009 14:45

skrev jag detta inlägg.


Mår skit....

emellanåt,pendlar hysteriskt i humöret mellan glädje och förväntan inför tex julen och glädjen över att ha Calle ,och nattsvart förlamande sorg och bara gråter och är ARG!! På allt och alla!! Det värsta är ju att det pendlar så fort,så fort att man inte hinner med.Vet ibland inte vad som utlöser när det går neråt igen....


Nånstans inbillade jag mig att det skulle bli "bättre" ju längre tiden gick,när graviditeten var över o Calle fötts...men jag inser nu att detta går inte över!!
Det gör inte det nånsin va? Bara att försöka ta in o leva med!! men det är svårt och det gör ONT! Så förbannat jävla ont att ta in det ....att acceptera!


Vadå acceptera?? kommer aldrig acceptera att mitt barn dog!? Vill inte acceptera !!! Jag vill ha henne här*gråter* vill ha henne med de andra barnen.Vill inte sakna ett barn ALLTID!!


Hade kunnat ge vad som helst för att få se henne levande!!


Känns som att ingen riktigt förstår hur jag mår eller känner! Omgivningen verkar tycka att det borde va bättre nu,jag ser ut att må bra.

Ja ska ju vara glad som fått Calle.Självklart är jag glad för det!!!

MEN jag är ledsen inombords för Thea....nånstans saknas en liten bit av mitt hjärta !! Och det syns inte utanpå......


Tack alla ni som finns,särskilt ni andra  Änglaföräldrar som gått igenom samma sak som orkar se och lyssna,dela sorgen fullt ut......


........ett år har gått,en jobbigt omtumlande år på nåt sätt ....


som sagt,omgivningen verkar nu tro att allt är bättre,att det "gått över"....

det går inte över,men sorgen ändrar karaktär och man lär sig leva med den....varje dag.

Man lär sig för att man helt enkelt måste....


Visst har jag såna dagar fortfarande så som det kändes för exakt ett år sen,men i det stora hela mår jag /vi så mycket bättre.


Som sagt,har vi tagit oss igenom bland det svåraste man kan drabbas av så klarar vi allt  


Idag känns livet lättare,glädjen dominerar och vi har accepterat att det som skedde ...det skedde...även om det är hårt så måste vi försöka se på Livet som det är....och det ÄR verkligen underbart


 
 
Vera

Vera

12 december 2009 19:17

Känns skönt att läsa att sorgen kan bli annorlunda, även om man alltid kommer att leva med den.
Ett nytt barn är ju ett nytt barn, hjärtat växer i takt med dem barn man får, men varje barn har en plats i hjärtat oavsett om det finns här på jorden eller inte.

Tack för att du svarade mig den där hemska dagen förra lördagen inne på aff.

kram
vera

http://veralagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards