En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Mot ljusare tider.....

Av Mamma Xaramia - 2 december 2009 06:32

bara några veckor till nu.....sen vänder det och vi går mot ljusare tider igen!


vilken härlig tid,period vi är i just nu..


Vi har lagt mycket jobbigt bakom oss...det har krävt en massa av oss

-Fan vad vi är BÄST!!


Hösten/vintern brukar annars kunna kännas enbart kallt ,mörkt, ruggigt o trist men mycket beror på inställningen....


Nu är det December,snart jul,kanske lite snö med så det blir ljusare *hoppas*

 


Mycket kärlek,många kramar,härliga ungar,vitaminer,mycket sömn,promenader,bra mat,Chisan(mot trötthet),spikmatta,bra böcker,vaccination mot svininfluensa,positivt tänkande,tända ljus,julmust,adventskalender,pepparkakor,glögg....


.... är sånt som håller humöret uppe och håller oss friska  






Det finns bara en väg genom svårigheter ~ framåt....rakt igenom!

 

No "easy" way out!


Bara att bita ihop o kämpa,kämpa,kämpa - en dag i taget,ett steg i taget!!

Ingen av oss är nån looser,vi faller o vi reser oss....igen o igen o igen!!


Orden från nån värmer och stärker oss,du har hela tiden sett "helheten" i allt,visat en förståelse som få klarar och funnits där.....

Om du är imponerad över oss och vad vi åstadkommit under lite drygt ett år är det inget mot vad vi är av dig.....alla borde ha en sån som dig att ta till när livet kör ihop sig !!!  


Några få men trogna vänner finns kvar,tack så jättemycket för det,älskar er!!  


Vi har fått omvärdera mycket,fått värna om "OSS" och satt våra gränser,ibland hårt men så himla skönt!!

På inrådan från proffs har vi lärt oss hur vi bör hantera vissa saker och det har verkligen hjälpt oss att värna om vår relation......

Det gäller att lära sig hantera livet som det är med de förutsättningar man har,inte blicka bakåt för mycket utan istället gå framåt och göra det med glädje.

Det gäller att stärka relationen istället för att rikta ilskan/frustrationen (som är en del av sorgen) mot varann vilket tyvärr är lätt hänt när man befinner sig i olika fas och man stöter på motgångar i vardagen,




Att blogga har varit till stor hjälp ,att vädra sina tankar och känslor,även de jobbiga.Jag skulle kunna ljuga och skriva att allt hela tiden är såååååå underbart men då ljuger jag för mig själv....allt är inte underbart!


Att blogga har varit ett sätt att sätta ord på känslorna ,att se vilka dom är och när de kommer .Det är ett sätt att visa omvärlden hur vår situation ser ut och kanske få lite förståelse......men jag vill inte att nån ska "tycka synd" om oss.....inte alls!!!


Alla ni som trott nåt annat än att den faktiskt i grunden är bra,hoppas ni fått tänka om och inser att många saker i vårt liv berott på sånt vi inte kunnat påverka och dåligt mående.....vi vet båda var vi har varann och varför vi faktiskt valt varann...Älskar dej!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards