En dag i taget.....

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Mamma Xaramia - 16 september 2009 21:55

en vanlig grå onsdag idag,rätt trist vid första anblicken.....både sambon o jag trötta efter illamående och dålig sömn i natt

(svampen vi åt igår?)


Jag sov några extra timmar på förmiddan och sambon lite senare när jag tog en långpromenad med ljudbok i öronen.

Har märkt att lite dagsljus får mig att må SÅ mycket bättre psykiskt så det gäller att se till att verkligen komma ut en stund,även om det bara blir en liten stund....det gäller att aktivt se till att verkligen försöka må bättre,både fysiskt och psykiskt....göra bra val och ta hand om sig.

Det gäller att hitta glädjen,försöka vara positiv,ta en dag i taget....att kunna fortsätta vara stark i uppförsbackar,att ständigt resa sig ......igen ....igen och igen....

 

 

Måste man alltid vara stark?

Jag vet att jag har ett väldigt starkt psyke. Jag är en väldigt stark person som inte är lätt att bryta ner.

Jag är en person som nästan alltid väljer att se allt positivt. Men att gå igenom allt för mycket jobbigt alldeles för fort kan få även den starkaste att falla....och det rejält...MEN sen måste man upp på fötterna igen!

Man måste göra allt man kan,precis allt man kan för att få allt åt rätt håll,det är ens förbannade skyldighet som människa och som förälder till sina barn.....livet går vidare liksom...

Mår man själv dåligt mår ens barn dåligt.....


Att må bra går liksom inte av sig självt nånsin-det är ett tungt aktivt arbete,ett medvetet val man gör.....och det är bara man själv som kan göra det,det tar olika lång tid för olika personer beroende på en massa olika saker...


Vad vi är, är resultatet av vad vi tänker....våra tankar varje dag är oerhört viktiga!

 


Det är inget nederlag att falla~men att bli liggande.....


Mamma kom och åt lunch här,sen tog vi en promenad och hämtade Calle på dagis,fikade lite innan det var dags att  gå till jobbet....en rätt vanlig vardag som sagt,men rätt trevlig ändå såhär på kvällen när man summerar den efter jobbet....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards