En dag i taget.....

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Mamma Xaramia - 14 september 2009 13:23

Av Mamma Xaramia - 14 september 2009 10:12

positiva ord,beröm,en komplimang,nåt snällt nån sagt,allt bra man faktiskt gör....jag försöker samla på sånt!

Det är bra att ha i sin lilla "bank" de motiga dagarna,när nåt går tokigt,nån säger nåt dumt eller när man bara känner sig låg.....då är det bra att ha såna att plocka fram!


En sån sak jag nyss fick som jag sparat är några ord från nån :


"Har du 4 barn ? En sak ska du veta ,att skaffar man 4 barn är man en BRA mamma med ett stort hjärta!



Stämmer SÅ bra,inte så att de som har färre barn än mig är sämre mammor eller att jag var en sämre mamma när jag hade 2 barn,inte alls så jag menar......hoppas nån förstår vad jag menar ......


Skit samma om nån förstår, vem bryr sig liksom ??ha ha

det är min blogg och jag behöver inte förklara hur jag tänker kring detta,jag vet bara att de orden träffade mitt i prick.

   


Alla som känner mig bättre än bara ytligt VET att mitt hjärta är stort.....





Av Mamma Xaramia - 14 september 2009 09:36

 

Calle lär sig ständigt nya saker,sista veckan har han lärt sig en massa,han pratar en massa,säger "siiint" (fint när han ska klappa katten...han är verkligen jätteduktig på att "ta fint".

Han och lilla Sune busar massor och storkatten Roffe är hur tålmodig som helst med båda småttingarna,ibland läxar han upp Sune ordentligt fast mest busar de,skönt att se att det funkar så bra mellan dem.


Om Calle blir för hårdhänt gör han däremot inget,då går han bara undan....både bra och dåligt ju!

Han är Mr Cool helt enkelt,tror aldrig jag nånsin träffat en så cool katt faktiskt,han bara ÄR.....ligger på golvet som en hund liksom.


Första dagarna var ju Roffe lite avigt inställd till en ny kattunge men han accepterade Sune snabbt och har nu adopterat honom som sin unge helt....ligger och slickar honom o de sover tillsammans,myskatterna!!


 Calle går(springer!) hela sin vakna tid...och i morse tog han sig upp i gungstolen....slut på lugnet här


Allt rullar på,han äter bra,sover 18-06,växer så det knakar(har stl 80/86)....

fast de på BVC fått för sig att vi ska se till att ge honom extra fett i maten....herregud! han väger nästan 11 kg och är hur aktiv som helst(typ springer hela tiden!)äter ordentligt....är glad och nöjd.....hade han varit mitt 1a barn hade jag nog blivit nojjig på Bvc:s tjat....men jag har lärt mig att ta det med en nypa salt....de vill bara väl säkert.


Hans bästa är att kasta bollar(och annat med som går att kasta),åka vagn ....mata änder...att cykla...älskar att vara ute och älskar att bada

Finns väl inget direkt han inte gillar,sitta still är ingen höjdare....han är sällan still utan springer,kryper,ålar o grejar...en del bulor  och blåmärken blir det men han är ganska tålig faktiskt.


Han har numera 8 st tänder(skrev fel på Allt för Föräldrar  i morse ha ha ,skrev att han hade 6 st) och knallrött hår som lockar sig i nacken...han är en riktig liten busunge med mycket humor o bus i ögonen....men oxå ett enormt humör,när han inte får som han vill....Skrattande


Sista dagarna har han kommit på en ny grej...att "steppa"....han springer en bit,ställer sig still o steppar på stället,sen tvärvänder han o gör lika.

Han kan hålla på hur länge som helst o ser himla rolig ut....ska försöka få med det på film,det ser helt underbart ut ....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards