En dag i taget.....

Alla inlägg under juli 2009

Av Mamma Xaramia - 11 juli 2009 15:13

Barnen kom hit igår från sin pappa,men hann bara träffa de stora,jag jobbade till 21.15 så Alfred sov när jag kom hem.

Barnens kusin Olivia sov här inatt,de låg väl o kollade film halva natten tror jag.

Sambon o jag tog ett glas vin och kollade Ice Age 3,stora ungarna asgarvade åt filmvalet....men hallå...vadå!!? Bara skit på Tv ,o jag trött efter jobbet,då passade Ice Age skitbra ju :)


Smög upp tyst som attan  i morse då jag började 7 och tänkte låta de andra sova,helt tyst i hyset....!


Vilken härlig morgon!!

Var först på jobbet så jag gick in....efter en stund kom en jobbarkompis och en liten stund efter det gick larmet....jättekul...not!!


Nåt är fel med larmet så man måste ställa om det typ men det hade de glömt informera oss om så därför tjöt det i hela byggnaden och utanför ....dvs på HELA torget i byn(typ hela byn ha ha )klockan 7 en lördagmorgon....härligt för de boendes i området;)


Jobbat idag 7-14,nu hemma hos alla barnen,Calle ser ut som en jordfräs....och Affe blåser såpbubblor ute.


Ska iväg om en stund till min moster och grilla lite,hon frågade om vi ville komma över med alla barnen.Vi hade ändå tänkt grilla så det kan ju va trevligt med sällskap:

Hon ville bjuda igen lite då vi skjutsat en del på henne utan att få bensinpengar.

Ge och ta,sånt gillar jag.....såna människor är lätta att umgås med :)

Gillar att umgås med människor som man kan va sig själv med,där det är enkelt att bara vara liksom,såna som bjuder på sig själv,som kan ta ett nej utan att bli tjuriga och som förstår att man inte alltid orkar eller vill umgås....har däremot svårt för ytliga falska personer,ytligt umgänge överhuvudtaget....jag vill ha ärliga vänner,hellre få bra än många ytligt bekanta:)


Imorgon ska stora barnen åka till Eckerö med sin pappa(han lånar dem fast det är mammavecka),så sambon och jag blir barnlediga ....nästan!!

Calle blir ju kvar ....så vi har "bara" Calle då....om man nu kan tycka det är så "bara"....hahahahaha!!


Av Mamma Xaramia - 10 juli 2009 07:12

och jag tror alla härhemma kommer sakna henne.Det kommer bli så tomt!!

Hon är en mycket speciell liten katt,en riktig liten tuffing...och vi vet ju att hon kommer få det bra.Hon ska flytta till sambons mammas granne i Kumla som bor på landet,där får hon det kanonbra:)


Eventuellt blir det en kull kattungar till innan vi hinner kastrera Roffe ,vår hankatt,vi får väl se...


Allt har funkat helt över förväntan med barnen och kattunge,att ha ett nyfiket krypbarn och en liten kattunge är inte helt lätt men som sagt,det har gått bra .

Calle busar med Doris och får akta sig för hennes klor när hon är på bushumör och hon å andra sidan har lärt sig att Calles nypor kan göra ont även de då han är hårdhänt när han ska klappa.


Att låta barn få ha husdjur tycker jag är oerhört viktigt,de lär sig empati,att vårda och ta hand om en levande varelse och de får även lära sig vad

födelse ,liv och död innebär,begrepp som många gånger är svårt att förklara......


Av Mamma Xaramia - 8 juli 2009 17:31

var rätt fint väder,18 grader varmt och lite halvmolnigt så vi tog en lång cykeltur,mer än en mil helt säkert.Bra träning för ryggen,återstår att se om jag kommer ur sängen imorgon !!


Får passa på när vädret tillåter och man är ledig ju.Gått ner hela 2 kilo sista tiden,om det är för att jag rör mig mer eller för att jag inte har nån riktig matlust vet jag inte i och för sig men men ....helt klart åt rätt håll...


Återstår  som sagt att se om jag kommer  ur sängen alls imorgon.....vore ju bra eftersom jag jobbar kväll imorgon 14-21.15


Lagat en massa mat på köttfärs vi haft i frysen,gjorde köttfärssås,köttfärsbiffar med ajvar relissh i och persilja och en modernare variant av kålpudding(gratäng!),blev hur gott som helst.

Av Mamma Xaramia - 8 juli 2009 16:20

de flesta dagarna även om jag inte är hemma utan jobbar.

På bilderna syns alfred som blir klippt av sambon och Calle som hjälper till att provsmaka grädden

Av Mamma Xaramia - 7 juli 2009 14:42

tror ingen som  inte levt med ständig värk kan föreställa sig hur det är...att varje morgon vakna och ha ont...att hela tiden tänka sig för hur man rör på sig utan att smärtan ska bli värre,att inte hitta _nåt _  läge där man inte har ont,att vakna på nätterna av att man har ont.


Att vakna på morgonen med ben tunga som bly,svullna och så det känns som man gått flera mil ,hur kul är det direkt på morgonen liksom??Att vara trött occh öm i fötterna så de pirrar redan på morgonen efter en natts vila liksom......


Inte kul alls:(

Trots detta vill man försöka funka som vanligt i vardagen och även på jobbet ju.

Jobbet funkar bra men sen är jag helt slut.Samtidigt VILL jag ju jobba ,det är ju kul!!

Men tyvärr använder man ju fötterna och ryggen typ HELA tiden....


Tror det onda kommer från ryggen,felbelastning så det sätter sig i fötterna.Smärtan i ryggen har jag lärt mig hantera men nu har jag kommit till ett läge då det nog är dags att söka läkare igen....och hoppas det finns nåt att göra.... om inte annat kanska jag kan få starkare värktabletter än vanliga receptfria,för att ha ständigt ont påverkar humöret massor.....och i och med att inget läge är smärtfritt hinner kroppen aldrig återhämta sig nån gång.

Av Mamma Xaramia - 1 juli 2009 18:58

hördes iallafall lite lite grann,det kom några droppar regn men sen blev det liksom inget mer.....tyvärr,hade hoppats på ett rejält åskväder ju !!


Det behövs en ordentlig urladdning och det behövs regn.Kunde ju va skönt att slippa vattna......


Ledig igår,slapp dag,sen åkte vi på speedway på kvällen.

Indianerna (från Kumla som sambon ju) mot Rospiggarna,tyvärr vann indianerna ....hmmm...

Där blev det nästan kyligt i skuggan,det var länge sen,det är ju hur varmt som helst nu,natt som dag....


Idag har jag jobbat 7.30 -16 ,sen åkte vi till mormor och fikade ,hon fyller år idag .Nu har vi precis grillat kycklingfilé och egen potatissallad som sambon gjort,smaskens!!


Snart är det dags att slänga alla ungar i säng(eller kolla på film i sitt rum för de stora ) så vi kan få lite tid ensamma o kanske kolla en film...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards