En dag i taget.....

Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Jag dränkte han bara lite.......

Av Mamma Xaramia - 29 juli 2009 07:39

sa 6 åringen imorse som kommentar att han o lill-Calle hade badat tillsammans igår när jag jobbade.Vad han egentligen menade var att Calle härjat som sjutton i vattnet så han själv hamnat under vattnet flera gånger och då hade Alfred hjälpt honom upp.Båda älskar verkligen vatten  och har hur kul som helst ju.Ingen syskonrivalitet eller avundsjuka alls har vi märkt.....trodde det skulle komma när Calle började vilja va med Alfred mer,ta hans saker och så men så är det inte,faktiskt tvärtom!


Å andra sidan är Affe van att dela med sig av saker,han har ju 2 storebrorsor...och vi försöker va med o se till att Calle inte bara river och förstör allt,Alfred måste ju få känna att hans saker får va ifred med ibland.


Alfred hämtar ofta Calle och vill att han ska va i hans rum och leka.....med de saker som är lämpliga för honom ,alla småsaker står högt upp än så länge och passas för Calles klåfingriga pillriga fingrar .De leker riktigt fint tillsammans och det är kul att se hur alla de äldre barnen är väldigt måna om sin lillebror,hjälper honom,sysselsätter honom osv så den veckan när de större barnen är hos sin pappa är det nästan lite halvtråkigt här för Calle sen Doris(kattungen) flyttade med....hur kul är bara mamma och pappa bara liksom ??!!ha ha ha


Tur för Calle att han snart börjar på dagis ,så han får träffa jämnåriga barn att leka med. Mamma och pappa duger  visserligen bra,han gillar att hänga med på allt möjligt och sysselsätter sig själv jättebra långa stunder,men om mamma ska jobba och pappa jobba/studera så är det nog roligare att va på dagis än att vi pusslar med tider för att få ihop det(vilket kanske skulle gå) ,det skulle bli för slitsamt i längden....vet av erfarenhet !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma Xaramia - 13 april 2015 17:26

7 januari skrev jag : "Jag klagar sällan men just idag känns allt bara extremt nattsvart och jag får snart panik.På riktigt!! Jag har svårt att orka mer nu,svårt att hålla ihop....   Jag har ringt,jag har mailat,jag har googlat,jag har bönat,...

Av Mamma Xaramia - 10 april 2015 09:50


I dagarna är det 2 månader sen vi flyttade hit. Ivar är 14 månader.I 2 av dessa månader har han bott här.I 1/7 av sitt liv hittills,en tid han inte ens kommer komma ihåg sen troligen.... Lägenheten i sig är det ingen fara med,förutom då att det är ...

Av Mamma Xaramia - 3 april 2015 20:12

många dagar är jobbiga och tunga men jag kände ikväll att jag ville dela lite andra tankar än de bara negativa.... För en stund sen låg jag och vilade ryggen ,Lowe och Calle spelade spel på datorn efter att ha varit ute precis hela dagen ,maken fix...

Av Mamma Xaramia - 1 april 2015 09:14

Igårkväll låg jag och tänkte att min hjärna har tankar för väldigt många blogginlägg,men jag har inte energin att få ner dem så nån förstår. Just nu befinner vi oss i nåt vacuum,maken jobbar och jobbar och jag försöker mest få dagarna att gå så smä...

Av Mamma Xaramia - 20 mars 2015 07:57

men man lär sig leva med dem,de gör lite mindre ont med tiden....de är inte öppna och ständigt blödande dagligen så att säga. Sårskorpan är dock så tunn,så tunn och den slits av många gånger.För att läka ihop lite igen....   Sorg är bland det s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards